The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Marantz ND-8006 CD játszó/streamer és Marantz PM-8006 erősítő teszt

A minőséghez hasonlóan úgy tűnik, a klasszikus CD játszó/erősítő szett sem megy ki sohasem a „divatból”, csupán folyamatosan változik és az aktuális korszak elvárásaihoz igazodik. Ennek megfelelőn az ND8006-os készülék a CD játszó funkció mellett streamer és külső DAC is egyben, míg a PM8006-os erősítő párja a sokadik analóg lemezjátszó reneszánsz folyományaként phono bemenettel is rendelkezik.

A Marantz japán Shirakawai gyárában készült ND8006 minden szempontból tökéletesen illeszkedik a szintén nemrégiben bemutatott PM8006 integrált erősítőhöz, amely a gyártó hierarchiájában közvetlenül a PM-14-es alatt, vagyis a „normál” sorozat csúcsán helyezkedik el. Az ND8006-os lejátszó egyik legfőbb fegyverténye, hogy a modern digitális zenehallgatás minden követelményének megfelelve lényegében két-három különálló komponenst egyesít egy készülékben, aminek köszönhetően igazán sokoldalú modellnek mondható. A sikeres NA8005 és SA8005 típusok platformján alapuló, hozzájuk képest azonban teljesen újratervezett ND8006 a hagyományos CD lejátszást ötvözi egy valódi digitális forrás központtal, amellyel a zenéket az otthoni hálózatról, a helyi USB tárolóról és az online forrásokról, mint például a streaming szolgáltatások és az internet rádió, egyaránt le lehet játszani. Az utóbbi idők gyakorlatához hűen emellett a HEOS multi-room támogatással is kiegészítették, DAC funkciója pedig lehetővé teszi a számítógépek és egyéb eszközök közvetlen csatlakoztatását.

Marantz nd 8006 hfp online

Fájlformátumok tekintetében a készülék repertoárja szintén meglehetősen gazdag, például magába foglalja akár a 11,2 MHz-es quad-DSD és a 384 kHz / 32 bites PCM jelek fogadását és feldolgozását a nagyfelbontású zenék rajongóinak felhőtlen örömére. Az Apple AirPlay és a Bluetooth funkciókkal egyaránt rendelkezik a különféle kompatibilis eszközökről való vezeték nélküli zene lejátszáshoz. Fentiek okán gyártója az ND8006-ot nemes egyszerűséggel csak "komplett digitális zeneforrás-lejátszó" -nak nevezte el, mivel ez az egyetlen audio komponens, ami az aktuális és a jövőbeli zenehallgatási igényeket egyaránt kielégíti. A készülékkel a tulajdonos saját zenei anyagai mellett természetesen az Amazon Prime Music, a Deezer Premium+, a Spotify Connect és a Tidal online zeneszolgáltatók választékából egyaránt kényelmesen válogathat.

Szolgáltatásainak és funkcióinak gazdagsága mellett a készüléknek műszaki felépítés terén sincs oka szégyenkezni, mivel minőségi belvilágában többek között saját Marantz Musical digitális szűrőrendszer, ESS9016 Sabre DAC, valamint dual crystal clock órajel generátor található, melyek együttesen biztosítják az összes digitális jel pontos kezelését. Az USB B típusú "számítógépes audio" bemeneten és a digitális audio bemeneteken (2×optikai, 1× koaxiális) hatékonyan blokkolja a csatlakoztatott komponensek interferenciáját a jeltisztaság érdekében, míg a kifinomult analóg áramkörökben a gondosan kiválasztott alkatrészek, a Marantz Hyper-Dynamic Amplifier Modulok (HDAM), valamint az árnyékolt toroid transzformátor minimalizálja a belső zajszintet. A hagyományos erősítőkön kívül a készülék a beépített digitális előerősítőjének köszönhetően közvetlenül végerősítőkhöz vagy aktív hangsugárzókhoz is csatlakoztatható, amennyiben más forrásokat nem kívánunk velük használni. Az egyszerű vezérlő alkalmazással működő otthoni HEOS integrációnak köszönhetően mindössze a HEOS hangszórókat kell hozzáadni a lejátszóhoz a zenék megosztásához és egy komplex multi-room rendszer létrehozásához.

marantznd8006

Mind az Ethernet, mind pedig a kétsávos (2.4 / 5GHz) Wi-Fi kapcsolat rendelkezésre áll, és a tervezők a fejhallgató rajongókról sem feledkeztek meg, ugyanis az ND8006 még fejhallgató erősítővel is rendelkezik, amely ráadásként ugyanazt a HDAM-S2 technológiát használja, mint a fő audio áramkörök, és emellett választható Gain funkciót is kínál, így lehetővé téve a fejhallgatók széles választékával való kompatibilitást. A "H/P OFF" üzemmód biztosítja a lehető legjobb hangzást, ha a fejhallgató fokozatra éppen nincs szükség és hasonló ON/OFF opció áll rendelkezésre a Bluetooth és Wi-Fi kapcsolatokhoz is.

A szintén a közelmúltban bemutatott jellegzetes Marantz formavilágú PM8006 egy klasszikus analóg integrált erősítő egy teljesen új rendszer távirányítóval, amely egyaránt képes az ND8006 és a PM8006 vezérlésére. A Marantz tervező csapat az analóg erősítés technológiával kapcsolatos gazdag tapasztalatait felhasználva építette fel az új modellt a lejátszóhoz hasonlóan a japán Shirakawa üzemben. Az erősítő stabil 70 W teljesítményt nyújt csatornánként, így a hangsugárzók széles választékát könnyedén meghajtja és amint az rövidesen szintén kiderül, bőségesen elegendő tartalékokkal rendelkezik a hangosabb zenei részletek és a dinamikai csúcsok korrekt megszólaltatásához is. Régivágású audiofil iparosként a Marantz természetesen továbbra is támogatja az analóg zenehallgatást, ezért a készülék megkapta a gyártó saját vadonatúj tervezésű mozgó mágneses phono fokozatát, amely az ígéretek szerint a fekete lemezeket minimális zajjal és tiszta hangzással szólaltatja meg. A beépített phonók általában olcsó, nem sok mindenre alkalmas típusok szoktak lenni, az új Marantz Music Phono EQ áramkör azonban gyártója szerint szakít ezzel a gyakorlattal, és valóban minőségi hangzást nyújt a készülék kategóriájában lényegében feleslegessé téve a külső phono beszerzését.

2bc4bb17 f748 4f66 8c1b 667f1b677692660620
Újabb műszaki érdekességként a PM8006-ban debütáltak az új Marantz Hyper Dynamic Amplifier modulok is JFET-ekkel a bemeneti fázisukban, ezáltal megnövelve az impedanciát, aminek köszönhetően többek között a csatoló kondenzátorokat is el lehetett távolítani a jelek útjából. A kétfokozatú erősítés a hangszedő által létrehozott apró jelszinteket minimális torzítással kezeli, a RIAA újra-ekvalizálás a passzív és aktív szakaszokat kombinálja a pontosság érdekében, a RIAA korrekció egy HDAM-on belül zajlik le, az amplifikációt pedig egy kiváló minőségű műveleti-erősítő A osztályban működve végzi el a torzítás minimalizálása érdekében. A PM8006-ban egy teljesen új hangerő szabályzó egységet alkalmaztak a tisztaság és a teljes tartományban pontos csatorna együtt futás biztosítása érdekében. A klasszikus analóg szabályzás érzetét nyújtó hangerőszabályzó vezérli az elektronikus beállítást egy mikroprocesszoron keresztül és kettő különálló Marantz gyártmányú hangsugárzó csatlakozó áll rendelkezésre A/B kapcsolási lehetőséggel. A hangfal csatlakozók masszív sárgarézből készülnek vastag ezüst bevonattal a hangsugárzó kábellel történő lehető legjobb érintkezés érdekében, és szokatlan módon a fő (A) hangsugárzó csatlakozók kerültek alulra, amely megoldás révén közelebb vannak a fő áramköri laphoz, tovább csökkentve így a jel-utak hosszát. Ez a megoldás teljesen összhangban van az erősítő belvilágának komplex kialakításával, amely szintén a lehető legrövidebb jel-utakkal készült, valamint a „Magas Pillanatnyi Áram” topológiát használja a nagyobb jelsebesség és dinamika érdekében. A PM8006 emellett a Marantz híres háromsávos hangszínszabályzójával is rendelkezik, amely ugyan nem egy kifejezett audiofil funkció, ám bizonyos helyzetekben jól jöhet a basszus, a közép és a magasfrekvenciák módosításának lehetősége. Az öt vonalszintű és az MM Phono bemenet mellett a készülék előerősítő és végerősítő csatlakozásokat is kínál az esetleges rendszerbővítéshez, aktív szubwoofer használatához vagy az otthoni mozi rendszerrel való integrációhoz. Az erősítő korrekt tápellátásáról egy jókora toroid transzformátor gondoskodik, amelynek kettős árnyékolása segít az interferenciák leküzdésében, a masszív háromrétegű ház illetve az újonnan kifejlesztett anti vibrációs lábak pedig a stabilitást és a rezonanciák elleni hatékony védelmet biztosítják az értékes elektronikák számára.

Marantz PM8006 Amplifier43165 3.jpg 2

Az utóbbi időkben több olyan gyártó készülékei váltak jóval zeneibbé és egyértelműen kellemesebb hangzásúvá, akik korábban inkább a technikai paramétereket és a precízséget helyezték előtérbe. A 10-15 évvel ezelőtti Marantzok például kimondottan racionális, pontos, nem túlzottan érzelemdús és kissé fényes hangú készülékekként maradtak meg az emlékeimben, a mostanában hallott modellek, valamint a nálam lévő szett azonban már ettől lényegesen eltérő stílusban muzsikáltak. Az erősítő a hozzá minden szempontból tökéletesen illeszkedő lejátszó párjával illetve más forrásokkal hallgatva egyaránt egy energikus, kellemesen telt, egységes és bántó momentumoktól mentes készülékként mutatkozott be, amely a dinamikai csúcsokat és a terhelést még a számszerű teljesítmény adatai alapján vártakat is túlszárnyalva szólaltatja meg illetve tolerálja. Az ND-8006 emellett kellemes, digitális effektusoktól mentes megszólalással mutatkozott be, karakterben a legtöbb paraméterben hűen követve analóg erősítő párját.
Jazz muzsikával indítva a meghallgatást a koherens, dinamikus hangzás és a basszus hangsúlyos, de sohasem tolakodó jelenléte ragadja meg először a figyelmemet, és ezek a tulajdonságok természetesen továbbra is meghatározzák a szett hangzásának alaphangulatát. A karakter a korábbi Marantz-os emlékek és egy telt, kerekebb stílus keverékének tűnik, ami a plasztikusságnak köszönhetően jelenlétérzetben is nagyon jó eredményt nyújt. A tisztaság, transzparencia és felbontás szintje jó, és a készülékek egyik tekintetében sem esnek túlzásokba, így az a bizonyos kerek egész hangzáskép épül fel, amit hosszabb távon is nagyon jól lehet hallgatni. Ennek megfelelően a prezensz tartomány vagy a cinek sem akarnak „kiszólni” az egészből, pedig elegendő fémtartalommal rendelkeznek ahhoz, hogy megtehessék, ha nagyon akarnák. A dobütések, a lábdobok és a ritmus erőteljesek és karakánok, úgyhogy a jazz mellett a szett pop és rock zenéken is nagyot alakít, az erősítő ebbéli képességeiből pedig sztereó mozizáskor is hatásos ízelítőt kapunk. A különféle fúvós hangszerek hangját sok levegővel, felszabadultan és realista hangszínekkel szólaltatják meg, míg a mélyebb regisztereket a készülékek nagyon jó basszus képességei domborítják ki és teszik szinte fizikailag érezhetővé.
A teljes tartományban jelenlévő dinamizmusnak köszönhetően a csúcsok és a lendületes zenei részletek szintén kellően dinamikusak, Verdi Macbeth részletében a tutik jó nagyot „ütnek”, és a rezesek is elemükben érzik magukat, mindössze egy kis adrenalin fokozó feszültséget hiányolok, ami azt jelzi, hogy a különféle érzelmek és hangulatok visszaadásában azért még maradtak távlatok a készülékek előtt. A tutikat levezető finom hegedű futamok viszont könnyedén úsznak a levegőben, ilyet a korábbi márkatársak biztosan nem tudtak.
Az alapvetően barátságos tónusúnak mondható készülék színei nyíltak, érdekesek és izgalmasak, a hangszerek testességének köszönhetően pedig a muzsika műfajtól függetlenül egészen valóságosnak tűnik. A „men you were” bevezetőjének halk csilingeléseit szemléletesen ábrázolják, és a dús basszus, valamint a fátyolos énekhang mellett a felvétel sok-sok apró részletének is fontos szerep jut. Bánatból és szomorúságból azonban nem adagol eleget, ugyanúgy, ahogy a Stabat Mater áhítatából is el tudnék még viselni valamennyit, bár ebben a nyárias napsütésben azért kissé nehezebb karácsonyi hangulatba kerülni. Térábrázolás tekintetében a szett szintén nagyon jól vizsgázik; a nagy méretű, levegős és pontosan tagolt színpadokon rendezettség uralkodik, míg a szólóhangszerek a kissé direkt látásmód okán néha talán túlságosan közel helyezkednek el a hallgatóhoz.
Pop-rock műfajokon értelemszerűen főleg a basszus, a ritmika és a dinamizmus adja meg az alaphangot, ami a kiegyensúlyozottsága mellett is kellően izgalmas és érdekes hangzással párosulva nagyon hatásosnak bizonyul. A basszus jelenléte kisebb hangerőn is meglehetősen hangsúlyos, ami nagyon fontos tulajdonság, hiszen az ember nem mindig akarja „eladni a házat”, azért, hogy elegendő mély legyen a zenében. Ha már a filmeket említettem, egyik nap megnéztem a John Wick második fejezetét és a kőkemény akciók és a hozzájuk párosuló dús basszusú effektek illetve zenék ábrázolásában a PM-8006 tökéletes partnernek bizonyult. Nem volt agresszív vagy sarkos, de enélkül is maximálisan hatásos tudott lenni, így nem csak a látottaktól, hanem a hallottaktól (és halottaktól) is borsódzott hátam, és a vége főcímet indító basszusfutamok is iszonyú jók voltak, azzal a fajta dús, analógos hangzással, amit általában mindig is keresek a különféle készülékek hangjában.

Ajánlás

Az általam utoljára hallott PM-7005-höz hasonlóan az új Marantzok egységes hangzásában is fontos szerep jut a finomságoknak, a dús basszusnak, az erőnek és az apró részleteknek, amelyek sok tekintetben felülírják és jóval zeneibbé varázsolják a korábban inkább a racionális karakterre kihegyezett megszólalást. Külön-külön nézve az erősítő egy izmos, jól felszerelt, analóg lemezjátszót is fogadó klasszikus hangulatú modell, míg lejátszó párja egy modern, sokoldalú és jól működő digitális eszköz, ami a streamer funkció mellett az ezüstkorongokat is megszólaltatja. Kettejük párosa minden szempontból ideális, ár/értékben abszolút arányos, Marantz berkekben keresgélőknek pedig lényegében egyértelműen adja magát.


Marantz ND-8006
Frekvencia átvitel: 2 Hz- 20 kHz (CD)
Dinamika: 100 dB
THD: 0,00002 %
Jel/zaj arány: 110 dB
Méretek: 440×341×106 mm
Tömeg: 8 kg
Ár: 379.990,- Ft

Marantz PM-8006
Teljesítmény: 2×70 W (8 Ohm)
2×100 W 84 Ohm)
THD: 0,02%
Jel/zaj arány: 106 dB (line)
Méretek: 440×379×128 mm
Tömeg: 12 kg
Ár: 379.990,- Ft


Horn Distribution (HU) Kft.
Tel: 1/347-0020
www.horn.eu