The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Isotek EVO3 Gemini tápszűrő

A Discovery sorozat legújabb generációjához tartozó EVO3 Gemini szűrős elosztó a sikeres EVO3 Polaris különleges szűrő technológiájával és áramköreivel felvértezve érkezett, kettő kimenete révén egy klasszikus műsorforrás + erősítő szett tiszta és torzítatlan táppal való ellátására idealizálva.

A sokoldalú EVO3 Gemini emellett a gyártó unikum delta szűrő technológiájával is rendelkezik, így biztosítva különösen hatékony védelmet a Common Mode és a Differential Mode típusú hálózati zajok és zavarok ellen. Kettő 10 Amperes kimenetét a nagyokhoz hasonlóan teljesen elválasztották egymástól, aminek köszönhetően a készülékhez csatlakoztatott elektronikák semmilyen kölcsönhatásban sincsenek egymással és így a keresztszennyezéseknek semmi esélye sem marad. Az RFI (Radio Frequency Interference) csillapítása szintén nagyon hatékony, számszerűsítve 30 dB. A készülék belső kábelezése több eres ezüstbevonatú OFC rézkábel, speciális PTFE szigeteléssel. 

További fontos előnyként a Gemini 13500 Amperes instant védelmet is biztosít, amely funkciója nagy áramlökés vagy például a hálózatba beletrafáló villámcsapás esetén jöhet igazán jól. A mindössze 243×80×45 mm méretű kompakt készülék könnyedén elhelyezhető és ideális választást jelent a műsorforrás+ erősítő rendszerekhez, de persze bármilyen más készülékhez is, valamint természetesen további Isotek eszközökkel is kombinálható, például újabb kimeneteket lehet vele létrehozni a gyártó Mosaic sorozatú szinusz hullám generátora, a Genesis One számára.

A szokásos A-B tesztben a viszonyítási alap a „normál” tápellátás, azaz egy hétköznapi, minden háztartásban fellelhető elosztó volt, a meghallgatás sorrendjét pedig menetközben többször is megváltoztattam, hogy ne csak azt halljam, hogy mi javult, hanem azt is, hogy mi veszett el, ami általában még sajnos szemléletesebb szokott lenni.

A Geminivel kiegészített rendszer hangja jól ismert momentumként egy nagyon picivel mintha halkabb lenne a bolti elosztósnál, ez az érzet azonban részben a finomabb, selymesebb jellegének is köszönhető, amihez képest az előző bizony sarkosabbnak tűnik. A jazz klub közönségének nyüzsgése hitelesebb, valóságosabb és nyugodtabb, ami alatt nem azt értem, hogy olyan, mintha leszedálták volna az embereket, hanem az érettebb, komoly készülékesen nagyvonalúbb hangzásra gondolok. A ritmikus, pontszerűbb és karakánabb dobütésekkel induló muzsika kulturáltabb, kifinomultabb és részletezőbb, az előbbi pici sorják eltűnnek róla, a hangszerek pedig hitelesebbek, megfoghatóbbak és összetettebbek. A két hang természetesen nagyon hasonló, ezért olyan, mintha a készülékek varázsütésre megtáltosodtak volna, vagy suttyomban drágább márkatársakra cserélték volna ki őket. (Nem is értem, miért nem történik soha ilyen?) A klarinétból kiáramló levegő mennyisége több és nagyon valóságos hatású, a vibrafon felhang rendszere jóval gazdagabb. A zene könnyedebb, világosabb, oldottabb hangulatú és a „mikroklíma” is sokkal kidolgozottabb – az eredmény azonban bizonyos szempontból cseppet sem meglepő, hiszen a tankönyvek szerint ezen paraméterek „elromlását” mind-mind a torzítások okozzák, a Gemini tiszta tápja pedig jócskán lecsökkenti őket.

Anne Szofie von Otter Mozart ária részlete először a Gemini beiktatásával, majd az eszközt kiiktatva szólal meg, szemléletesen megmutatva, mi mindent nyerhettem volna vele, ha a rendszerben hagyom. Nélküle a hang darabosabbnak, durvábbnak és mosottabbnak tűnik, a hangszerek hangjai kevésbé válnak szét, a megszólalás gombócosabb jellegű. Az énekesnő előbbi lendülete és lelkesedése tova száll, hangjának fénye megkopik, a levegő kevesebb lesz. A frekvencia sáv szűkül, a finom basszus kevésbé hangsúlyos, a fuvolák ezüstje érezhetően mattabb. Hozzá lehet ugyan szokni, mert elfeledve az előbbit ez is jó hang, de így már korántsem olyan nagy élmény. A zongora szaxofon duónál a Geminivel minden életszerűbb, plasztikusabb, a fúvós sok levegővel és nagyon gazdag hangulati skálával zenél, a zongora hangszínkészlete és felhangrendszere sokkal kiterjedtebb. Bolti elosztóval sok minden „elúszik”, de a „hétköznapi” hifis paramétereknél sokkal fájóbb a hitelesség és az apró nüanszok és finomságok deficitje. Shirley Horn-nál az erőteljes basszus hasonló, viszont a Gemini nélkül darabosabb, nincs meg a hangzás kellemes kereksége, a magasak selymességéről, az énekesnő hangulati gazdagságáról és sok apró részletről már nem is beszélve. A latin gitárzenészek és az énekes csak a gázsira hajtanak, pedig a Gemininél még megesküdtem volna rá, hogy szívvel-lélekkel, kellemes hangulatot keltve játszanak. Műfajtól függetlenül a Gemini bekötése általában olyan érzetet kelt, mintha jobban ráközelítenénk a zenére és így betekintést nyerhetnénk azokba a rejtett finomságaiba, amik az előbb még hallhatatlanok voltak számunkra. Egynek hallott hangok válnak szét, halk szólamok és hangocskák tűnnek fel, valamint minden hangszer érzelmesebben és hitelesebben játszik. Az emberi beszéd és énekhang megint egy fontos momentum, és e téren a Gemini szintén jócskán kitesz magáért. Használatával a női és férfi énekesek hangja egyaránt artikuláltabb, levegősebb és valóságosabb színezetű, ami ismét nagyban növeli a muzsikák élvezeti értékét, valamint még fájóbbá teszi az eszköz kivételét.

Ajánlás

Papírforma. Már megint. Bekötöm az Isotek szűrőt/elosztót és jönnek az elveszett finomságok, részletek, halk szólamok és a többiek, amelyek olyan mértékű, bőven készülékcserével felérő javulást eredményeznek, amelyről utána már elég nehéz lemondani. A A kettes EVO3 Gemini ráadásként egy igazán optimális megoldás a kétszereplős, műsorforrás+erősítő szettekhez, hiszen ezekben az esetekben nem kell „felesleges” aljzatokra költeni, hanem az erőforrásokat a valóban szükségesekre lehet koncentrálni


Isotek EVO3 Gemini
Méretek: 243×80×45 mm
Maximális folyamatos teljesítmény: 2300 W
Ár: 94.900,- Ft

Audio Centrum
Tel: 1/468-2176
www.audiocentrum.hu