The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Sennheiser HD 4.20, HD 4.30 fejhallgatók tesztje

A gyártó rangsorában a HD2 után következő HD4 fejhallgató sorozat tagjai szintén teljesen megújultak; a HD 4.20S és HD 4.30i illetve HD 4.30G modellekre kisebb testvéreikhez hasonlóan ugyanúgy a céltudatosság, a praktikum és a letisztultság jellemző, csak éppen egy lépéssel komolyabb szinten.

A HD 4.20S (azaz Smartphone), HD 4.30i (azaz iOS), valamint HD 4.30G (azaz Galaxy, vagyis Android) modellekből álló sorozat természetesen ugyanúgy alkalmas mobil zenehallgatásra, esetében azonban már az otthoni használat is hangsúlyosabb felhasználási területnek számít, mint a kisebb típusoknál. Az erős műanyag szerkezettel rendelkező összecsukható fülesek zárt kivitelüknek és vaskos, puha fülpárnáiknak köszönhetően az utca zajait ugyanolyan hatékonyan zárják ki, mint a családtagok beszélgetését, erős neodímium mágnesekkel megtámogatott hatékony meghajtóik pedig testes és dinamikus basszust ígérnek. A kisebb 4.20S modell kivitele inkább a HD2 sorozat tagjaiéra emlékeztet, a masszívabb HD 4.30 verzióknál azonban a fülkagylók már függőlegesen is mozgnak, ezáltal jóval tökéletesebben rásimulnak a fejre.

Sennheiser HD 420S HFP Online

A típusszámok végein található különféle betűk szokás szerint azokra a készülék fajtákra utalnak, amelyekkel a telefonálási és zenelejátszási funkciók kihasználhatók; az „i” az iOS eszközöket, a „G” a Galaxy azaz Androidos telefonokat, míg az „S” a Smart, vagyis okostelefonokat jelenti. A HD 4.20S típus fixen beépített kábelén a telefonhívást fogadó és a zenelejátszást elindító egy gombbal rendelkező távvezérlő egység található, míg a fekete mellett fehér/arany színkombinációban is kapható HD 4.30-as változatok kábelére az Apple vagy Android készülékekhez optimalizált 3 gombos egységet szereltek, amivel a fenti funkciókon túl még a hangerőt is lehet szabályozni.

Sennheiser HD 430 HFP Online

HD 4.20
Az analitikus és hangulatos bevezető nyüzsi után a jazz muzsika friss és feszes tempóval indul, a basszus testes és energikus. A füles a Sennheisertől megszokott kellemes és barátságos hangvételben zenél, könnyed magasakkal és levegős megszólalással, ami különösen a fúvós hangszereknél tetten érhető. A HD 2-es modellekhez, közülük is különösképpen a HD 2.30-hoz hasonlóan zárt mivoltához képest nyílt és transzparens megszólalással rendelkezik, a zene eltávolodik a fejemtől, bezártság érzet egyáltalán nem tapasztalható. A hangszerek hangját és a különféle szólamokat szépen szétválasztja egymástól, a már említett alapvetően kellemes és hangulatos hangvételének köszönhetően pedig hosszabb zenehallgatásra csábítja az embert. A vibrafon megszólaltatása különösen tetszik, a hangszert szépen csengő, gazdag és telt hangokkal ábrázolja, előrevetítve, hogy a következő felvételekkel is kellemes élményekre számíthatok tőle.
Klasszikus műveken a fülkagylók nyílt, oldott hangulatú és valós színezetű hegedűkkel, brácsákkal, fuvolákkal és egyéb hangszerekkel telnek meg, a zene sokszínű és hangulatos. Az operaénekesnő hangja szinte szárnyal, a remek analitikának köszönhetően pedig a halk háttérszólamokat is jól hallani, és a sok apró mozaik egy komplex nagyzenekari hangzássá áll össze. A klasszikus muzsika kissé populárisabb ágát (is) képviselő Sarah Brightman „Symphony” című felvételén finoman lüktető telt basszus adja meg az alaphangot, a vonóskar hangja fenségesen áramlik, a könnyed és légies énekhang pedig szinte felettük lebeg. Rengeteg a szín és a különféle, árnyalat, csak úgy, mint az érdekesebb popzenéknél, amiket szintén dinamikusan, testesen és sokszínűen ábrázol, de akkor sem riad meg, ha esetleg valamilyen keményebb műfajjal „bombázzuk”, csak ilyenkor nem annyira a szépségeiből, hanem az erejéből és a dinamikájából nyújt hatásos ízelítőt.

HD 4.30
A két füles le sem tagadhatná a nagyon közeli rokonságát, ennek okán a HD 4.30-as hangzása nagyon közel áll a HD 4.20-aséhoz, a basszusa azonban teltebb és erőteljesebb (ezt a frekvencia átviteli adat is alátámasztja) és a dobok ütései is erőteljesebbek. A hangvétel egy kissé lágyabb, olyan, mintha a HD 4.20 jobban bizonyítani akarna, vagy más oldalról közelítve a HD 4.30, mint általában a komolyabb eszközök semlegesebb, természetesebb és eszköztelenebb megszólalással rendelkezik. Popos fülekkel az ember első blikkre sok esetben a HD 4.20-ast választaná közülük, jobban odafigyelve azonban egyértelműen kiderül a HD 4.30 érettsége és komolysága, amely hosszabb távon és nívósabb műfajokon minden esetben győzedelmeskedik. Ugyanezen okból a vibrafon megszólaltatása is kevésbé látványos, inkább bensőséges és kellemes, visszatekintve ehhez képest a másiké ízlésesen túldíszítettnek tűnik.
Klasszikus műveken ugyanez a ”trend” folytatódik, a másik típushoz képest semlegesebb és naturálisabb hangvétellel, viszont hasonlóan könnyed, levegős és teres megszólalással. A HD 4.30 hangja ezáltal inkább a sztatikus fülesek vagy a komolyabb modellek világához áll közelebb. Basszusban érezhetően jobb, a Symphony lüktetése is határozottabb és természetesen a pop-rock zenék is némileg testesebben szólalnak meg rajta keresztül. Mindez bizony komoly dilemma elé állítaná a demón a főleg könnyedebb műfajokat hallgató vásárlókat, mert habitusa és színvilága alapján a HD 4.20 közelebb áll ezekhez a muzsikákhoz, a HD 4.30 viszont jobb és testesebb mélyekkel rendelkezik, ami a ritmusok, dobok és basszusok világban bizony legalább ugyanolyan fontos paraméternek számít.


A HD4-es sorozat tagjai közül az olcsóbb HD4.20S egyértelműen a HD2-es típusok egyenes ági, csak némileg komolyabb felmenőjének mondható, ami utcára és utazáshoz is ideális, a hangvétele pedig az a minőségi kommerciális fajta, amivel a könnyebb műfajokon is igen meggyőző teljesítményt nyújt. Ehhez képest a HD4.30-as (i vagy G, ilyen szempontból teljesen mindegy) mind kialakítás, mind hangkarakter terén egy érezhetően más irányt képviselő, komolyabb és sok tekintetben inkább az otthoni típusok felé kacsintgató modell, semleges, telt és naturális hangzással valamint a gyártóra jellemző finoman erőteljes basszussal. A kettejük közül való választás így valahol a szubjektum kérdése, mivel a HD4.30 ugyan komolyabb és érettebb hangvételű (én azt vinném), de vannak olyan ízlésvilágok és felhasználási területek, amelyekhez a HD4.20S ezzel együtt mégis jobban passzol.


Sennheiser HD 4.20
Impedancia: 18 Ohm
Frekvencia átvitel: 18 Hz- 20 kHz
Hangnyomás: 118 dB
THD: <0,5%
Ár: 24.900,- Ft

Sennheiser HD 4.30
Impedancia: 18 Ohm
Frekvencia átvitel: 18 Hz- 22 kHz
Hangnyomás: 120 dB
THD: <0,5%
Ár: 29.900,- Ft


Audio Partner Kft.
Tel: 23/414-057
www.audiopartner.hu