The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Audio Solutions Overture 203F hangsugárzó teszt

Az Audio Solutions hangsugárzók közül harmadikként a gyártó belépő Overture sorozatának kompakt méretű 203F típusa került sorra, ami a korábbi Euphonyt felváltó család három álló modellje közül a legkisebb, és így egyben a márka jelenlegi legolcsóbb földön álló doboza is.

A litván gyártó a belépő Overture sorozat modelljeit ugyanazzal a gondossággal és alapossággal, sok esetben hasonló technológiákat és alkatelemeket alkalmazva alkotta meg, mint a komolyabb típusait. Ennek okán az Overture hangsugárzók valódi belépőt kínálnak az Audio Solutions zenei világába. Látványvilágra szintén hasonlatosak a korábban hallgatott Figarókhoz, így kedvező áruk dacára vérbeli Audio Solutions modellek, melyeket gyártójuk kiváló ár/érték arányra törekedve tervezett meg.

audiosolutions overture o203f farben

A sorozat három álló típusa közül a legkisebb 203F egy kompakt méretű, karcsú és magas oszlop, amely a hifis használat mellett különféle házi-mozi rendszerek front sugárzójának szerepére is tökéletesen alkalmas lehet. 36 mm vastag MDF lapokból összeállított stabil és merev kabinetje rezonanciamentes működési környezetet biztosít a hangszóróknak és emellett az állóhullámok kialakulásának sem hagy sok teret. A hátsó bassz-reflex rendszerű két-utas hangsugárzó hangszóró készlete egy mini tölcsérben lévő 25 mm-es selyem dóm tweeterből és kettő 150 mm-es könnyűsúlyú papír membrános mély/középsugárzóból áll, melyek d’Appolito elrendezés-szerűen fogják közre a csipogót. A High Flow kialakítású, lekerekített kivezetésű reflex-nyílás szabad és alacsony turbulenciájú légáramlást tesz lehetővé; hátoldali pozíciójának köszönhetően a falak távolságával játszva még a basszus testességét és erejét is lehet fokozni, ha igény van rá. A gondosan megtervezett keresztváltó lineáris impedancia menetet biztosít, a hangsugárzó terminál dupla kábelezést/erősítést lehetővé tévő, a komplex konstrukció pedig összességében egy testesebb állványos sugárzó jellegű hangzást sejtet. Hasonlóan a Figaro modellekhez az Overture 203F is számtalan oldallap változattal kapható, melyek között a modern fehér, a kellemes vanília, a vadító piros, a különféle klasszikus fa és az egzotikus változatok egyaránt megtalálhatók.

audio solutions overture 203fAz Overture immáron a harmadik Audio Solutions hangsugárzó, amivel szembekerülök. A helyszín és a körülmények ugyanazok, a kábelezést és az erősítőt azonban a hangsugárzó kategóriájához „diszkontáljuk”, hogy arányos, a dobozhoz jobban illő rendszert kapjunk. A szoba nem kicsi és jó magas, a hangsugárzó pedig szokás szerint a falaktól jó távol lett elhelyezve, így magán kívül semmire sem számíthatott, mi pedig tényleg azt hallottuk tőle, amire valójában képes.
A karcsú, átlagos magasságú és kettő 150 mm-es mély/középsugárzóval rendelkező Overture 203F meglepően testes és erőteljes hangzással muzsikál, a nagy hangerőt széles határok között jól tolerálja, felhangosítva még jobban kinyílik és sok tekintetben egészen nagydobozos hatást kelt. A korábban hallott Figarókhoz hasonlóan a márkára jellemző egységes, koherens és sima megszólalás természetesen nála is tetten érhető, csak éppen a kategória okán a drágább modellek tovább mennek ezen a különleges kifinomultság, levegősség és simaság felé vezető úton, a magasabb váltási frekvenciájuk miatt pedig náluk jobban érezhető az afféle márka védjegynek tekinthető szélessávú jelleg. Az Overture-nek azonban van még egy másik titkos adu a tarsolyában, amivel olcsóbb típusként is átkozottul vonzóvá tudja tenni magát, mégpedig a kellemesen telt, barátságos és lágy, kifejezetten analógos ízű karaktere, amely révén egyrészt nagyon megnyerő és könnyen megszerethető, másrészt, amit az a meglehetősen változatos tesztrepertoár végighallgatása során kiderül, abszolút műfaj független tud lenni. Noha kint süt a nap, Aaron Neville egy esős napon kalauzol minket Georgiába, kellemesen búgó, finoman reszelős, férfihez képest nagyon sokszínűen árnyalt hangját a dobozok nagyon élvezetesen és életszerűen szólaltatják meg, a lábdobok még halk hangerőn is testeseket és ritmikusakat „ütnek”, a széles és mély tér pedig kifejezetten monitoros jellegű, ami újabb fontos jó pont a hangsugárzónak. A Youtube-on immár 2 milliárd megtekintés felett lévő Faded is előkerül; a tisztán szintetikus hangzás levegőssége és kifinomultsága óriási élmény, ugyanúgy, ahogy a komoly jelenlétérzetet keltő énekhang és a hangok óriási virtuális tere is. Valószínűleg nem sok ember van a földön, aki valamilyen formában valahol még nem „botlott bele” ebbe a dalba, de közülük valószínűleg a legtöbben megdöbbennének attól, hogy tud az így is szólni. A Virtual Insanity jazz muzsikája vérbő, energikus és magával ragadó, a Cafe 1930-ban többek között a fuvola ezüstösen szárnyaló, légies hangja fog meg. Az Overture és az ehhez hasonló hangszerek kifejezetten jó viszonyát jelzi Petruta Küpper pánsípjának megszólaltatása is. Az ábrándos, romantikus témáknál maradva James Last Ballade Pour Adeline felvételének (amit ha címről nem is, de hallva szerintem mindenki megismerne) dallamai szintén végtelen könnyedséggel szakadnak el a dobozokról, és ez a tulajdonság általánosan is jellemző a karcsú és számos vonatkozásban az állványos modelleket idéző dobozra. Egységes hangképében az érezhetően együvé tartozó hangszerek, hangszercsoportok és énekesek szépen elkülönülnek egymástól és szépen betöltik az állódobozhoz képest széles és mély teret. Presser Gábor Mamáján a mélyen búgó, mackósan dörmögő énekhang remek kontrasztot nyújt a finoman csengő, könnyed és játékos zongorával. Csukott szemmel, többek között a jellegzetes énekhang plasztikusságának és valós hangszíneinek köszönhetően nagyon jó a megszólalás hitelessége. Popos-rockos témáknál a ritmus feszes és pontos, a basszus testes és erőteljes, miközben az alapvetően finom, kellemes és lágy ecsetvonásokkal színezett megszólalás sem csorbul még a legnagyobb hajtás közepette sem. Újabb „klasszikusként” Toto Cutugno és a re-masterelt L’italiano érkezik finoman zizegő gitárokkal, a jellegzetes reszelős énekhanggal és páratlan hangulattal; a magam részéről én ennél maradnék a ”Sokáig voltam távol” helyett. A Faded-hez hasonlóan az efféle számtalanszor hallott felvételeknél az a legnagyszerűbb érzés, hogy a megszokotthoz képest egy teljesen más világ tárul fel, és nem kellenek feltétlenül speciális, ám zeneileg gyakran hallgathatatlan anyagok egy efféle eszköz/rendszer tudásának élvezetéhez. Azt pedig, hogy a dobozban még milyen minőségbeli távlatok vannak, tökéletesen jelzi a meghallgatás közbeni ad hoc hangszóró kábel csere, valamint a Lindemann natív/DSD konverzió verzióinak kipróbálása, amelyeknek összetett eltéréseit a hangsugárzók nagyon szemléletesen tudják érzékeltetni.

Ajánlás

A belépő Audio Solutions álló hangsugárzó egy kellemes, telt, barátságos és erőteljes hangú doboz, sok tekintetben kifejezetten állványos dobozokat idéző vonásokkal. (levegősség, tér, stb.) A karaktere alapvetően semleges, természetes és színezetlen, a jó terhelhetősége és a műfajfüggetlensége pedig újabb fontos tétel a kellemessége révén nagyon megnyerő O203F pozitívum-repertoárjában.


Audio Solutions Overture 203F
Teljesítmény nom/max: 90/180 W
Frekvencia átvitel: 36 Hz - 26 kHz
Érzékenység: 91 dB
Váltási frekvencia: 1900 Hz
Impedancia nom/min: 4/3,25 Ohm
Tömeg: 232×1038×377 mm
Tömeg: 25 kg
Ár: 750..000,- Ft

Forgalmazó: StreamAudio
Tel: 30/211-5253
www.streamaudio.hu