The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Audio Physics Spark

Nem panaszkodhatunk mostanában újdonsághiányra, az utóbbi időben alig volt rá példa, hogy valamelyik számunk frissen debütáló vagy éppen hosszabb-rövidebb szünet után visszatérő márkanév nélkül maradt volna. Az év végére a szokásosnál is több jövevényt tartogattunk, köztük a német Audio Physic-et.
A 20 éves céget a legkomolyabb high-end hangsugárzó-gyártók között tartják számon, ambiciózus célként már a kezdetekkor az "abszolút, megalkuvásmentes tökélyt" tűzték ki célul, ami hűen tükröződik áraikban is: a 300 ezertől 13 millió Ft-ig skálázó hangdobozok között a Spark az egyik alapmodell. De nemcsak a sorozatban elfoglalt helye miatt nevezhetjük alapszintűnek a Sparkot, ezen a néven mutatta be ugyanis az Audio Physic történetének első hangsugárzóját. A pályafutását állványos monitorként kezdő, harmadik generációjánál tartó, két és fél utas Spark padlón álló társaihoz hasonlóan látványosan vékonydongájú, ami optikailag tovább nyújtja egyébként sem alacsony, közel egyméteres termetét. Szigorúan szögletes kabinetjén lekerekítésnek híre-hamva sincs, így még feltűnőbb a fáziseltérések és a hullámelhajlás kiküszöbölése érdekében 7 fokban döntött konstrukció. Az amúgy sem túl terjedelmes alapterületű doboz önmagában így már tényleg képtelen lenne talpon maradni, ezért egy, a tömegközéppont alá tolt, vastag lábazatra támaszkodik; elcsatolása a szériatartozék tüskékkel vagy az opcionális, padlókímélő, rezonanciaelnyelő felfüggesztéssel oldható meg.Visszatérve a Spark tetejére, ott egy gyűrűs membránú, saját, pneumatikusan elszigetelt házzal kiegészített csipogót találunk, ennél többet nem is árul el róla a gyártó, de kísértetiesen hasonlít a VIFA XT25TG radiális magassugárzójára. Az aluöntvény-kosaras (mély)középsugárzó-páros 12 centis, papír és műanyag keverékéből készített Nomex kónuszt kapott, a csipogóhoz és egyetlen pár banánaljzattal szerelt keresztváltóhoz hasonlóan egy különleges rögzítési megoldással csatolták el őket a kabinettől. Maga a négy kamrára osztott belterű doboz zárt rendszerűnek látszik, a talapzat elején vágott résen keresztül azonban kitapintható az alján kivezetett reflexkürtő torka, így elhelyezése kevésbé problematikus. Aki a furnérozás ellenére a fekete kőris változatot gyászosnak vélné, 70e Ft ellenében kérheti a Sparkot cseresznye, sötét és világos juhar valamint rózsafa színben, az extrább kivitelű jubileumi kiadás esetén további 25-30e Ft kiadással kell számolni.

 Hangminőség
A cég büszke a Spark dinamikus középtartományára és részletezett magas-sávjára, ami szimfonikus zenén remekül érvényesül, valóban csak erősen meghajtva rázódnak egy kicsit össze az egyébként kiválóan hangsúlyozott hangszerek, bár a barátságos, simogató középsáv, a fényes, aktív magasakhoz hasonlóan nyíltabb, világosabb, fókuszáltabb kivitelben még ennél is rokonszenvesebb lehetne. A nagyzenekarhoz persze jobban illene a teltebb, testesebb hangzásvilág, ám ilyen kis mélymeghajtótól csodákra nem lehet számítani; ehhez képest azonban - ha kellő támogatást kap az erősítőtől - egészen össze tudja szedni magát a basszus, tiszteletreméltó energiamennyiséget ad ki magából, üstdobjai a hangerőszabályzó állásától függően akár még megrázóak is lehetnek. De ami a legfontosabb, nincs kellemetlen dübörgéssel járó mélykiemelés, nem esik áldozatul a minőség a látszatmennyiségnek. Jóval fülmagasság fölé került a nyúlánk doboz csúcsában a csipogó, mégsem kényelmetlen a hangszínpad, igen tágas, panorámás a sztereókép, bár néha úgy érezni, mintha a hangszerek túlságosan a szélek felé húzódnának. A gyártó ugyan figyelmeztet, hogy szerintük nincs minden célra egyformán üdvözítő megoldás, mégis váratlan az az ellenszenv, amivel a Spark az elektronikus vagy éppen a keményebb, rockosabb dallamokat fogadja. Bár efféle zenét hangosan játszani egyáltalán nem szeret, mégsem az erőből fogy ki, hanem az akusztikus zenén mindvégig igen jól őrzött egységességén és természetességén esik csorba, a magasakat kissé sziszegősre veszi, az ének szárazabbá, mosottabbá válik, és csak lehalkítás után nyeri vissza lába alá a talajt.

Ajánlás
Tegyük a Sparkot jól látható helyre, ahol szabadon érvényesülhet szemet csalogató, karcsú formája, adjunk neki finom, élő hangszeres muzsikát, hogy azt játszhassa, amihez a legjobban ért, és kíméljük meg a ridegebb stílusoktól, ha nem akarjuk arra rákényszeríteni, hogy csalódást okozzon.