The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Epson EMP-TW2000

Az Epson a 2007-es karácsonyi szezonra idõzítve jelentette meg új full HD vetítõjét az EMP-TW2000-et. A komolyságot és minõséget sugalló külsõ ezúttal sem változott, a beltartalom annál inkább. A decemberi számunkban bemutatott TW1000 erõs szimpátiát váltott ki belõlem (azóta folyamatosan a nappalim átrendezésén gondolkodom), ennek okán az újabb minõségi ugrást jelentõ 2000-est is nagyon vártam már. A leglényegesebb változást az új LCD lapka hozta.

Mindkét vetítõ Cristal Clear Fine (C2Fine) panellel készül, a TW1000-ben a 2006 októberétõl gyártott „Dream 6” panelt találjuk, míg a 2000-esben már a Dream 7-es panelek állítják elõ az 1920x1080 pixel felbontású képet. A különbség már elsõ pillanatban is szembetûnõ, és ez nem is véletlen. A D7-es már – 10 helyett - 12 bites meghajtással dolgozik, a megjeleníthetõ színárnyalatok száma 1,1-rõl 68,7 milliárdra nõtt. Javult a résarány is, így a D6-hoz képest azonos lámpával  nagyobb fényerõt lehet elérni (170W-os UHE (E-TORL). 

A fényerõ nem minden, sõt tudjuk, hogy a kontrasztérték a házimozi felhasználás során sokkal fontosabb tényezõ, természetesen ezzel kapcsolatban is komoly fejlesztések történtek.     
A „Dynamic Iris Optical System” és „DeepBlack” technológiáknak hála, jelentõsen megnövekedett a kontrasztarány, ami auto írisszel, dinamikus képmódban 50.000:1 értéket mutat. A „DeepBlack” technológia jelentõsen csökkenti az optikai fényszivárgást a fekete képrészletekbe. Ehhez egy új automatikus íriszvezérlõ algoritmust alkalmaznak, mely másodpercenként 60-szor érzékeli a kép világosságtartalmát és szabályozza a kijutó fénymennyiséget. A két technológia együttmûködésének eredménye e rendkívüli kontrasztarány, „feketébb” fekete szintek, és tisztább, élesebb világos jelenetek. Érdekes lenne ismerni, vajon számszerûleg mekkora az EMP-TW2000 „natív” kontrasztaránya, de azt hiszem a látvány enélkül is mindenkit meg fog gyõzni.
Az Epson „Cinema Filter” színszûrõje a szoba aktuális fényviszonyaihoz illeszti a vetítõt. A menü hét elõre programozott színmódot kínál, ezek között minden elõforduló környezethez találhatunk megfelelõ beállítást. Nagyon kényelmes és felhasználóbarát megoldás ez, mert nem kell bajlódni a rengeteg jellemzõ egyedi beállításával, egy gombnyomással áttérhetünk a szobához, a napszakhoz, vagy éppen a mûsorhoz, ízlésünkhöz közelálló megjelenítésre. Természetesen mindegyik program finomítható a felhasználó igényeinek és ízlésének megfelelõen, és ezen módosított jellemzõk el is menthetõk. A vetítõ ezenfelül rendelkezik az „Imaging Science Foundation (ISF)” kalibrálási lehetõséggel is, ekkor szakemberek optimalizálhatják a nappali és éjszakai viszonyokhoz a vetítõ képét.A projektor nagyon fontos része az optika a Fujinon 2,1-szeres zoomátfogású gyártmánya, mely már a kisebb (700-as és 1000-es) modellekben is szolgált, és itt sem vall szégyent. Rendkívül rugalmas elhelyezhetõséget tesz lehetõvé a tág zoomhoz párosuló vizszintes és függõleges lencseshift, amit nem lehet eléggé üdvözölni.
A TW2000-et már két 1.3-as verzijú HDMI csatlakozóval látták el, melyek fogadják a 24p videojel formátumot is (24 képkocka / másodperc), választható képfrissítéssel. Hátlapján fellelhetõ még komponens, S-Video, PC (RGB) és kompozit bemenet, valamint RS-232C kommunikációs port egyaránt.

Képminõség
Az új LCD lapka jellegében nem változtatott semmit a képen, maradt az  elõdöknél megtapasztalt meleg tónusú barátságos jelleg, viszont szinte minden részletében jobb azoknál. A vetített felület szinte teljesen homogén, a pixelek között még közelrõl is alig láthatóak a rések, ezért aztán nem meglepõ, hogy elõször a mozis, analóg jelleg tûnik fel a szemlélõnek. Soha sem láttam még ennyire “film-ízû” képet vetítõtõl, most abszolút átjött a mozi “feeling”. A 3 chipes DLP projektorok sokkal látványosabban tárják elénk tudományukat, és nyilván az érdeklõdõk egy részének a hidegebb, élénkebb színvilág áll közelebb az ízléséhez, és ha szerencséjük van, a szivárvány effektusra sem érzékenyek.
A TW1000 tesztje óta eltel két hónap, de a megnövekedett fényerõ (ami ugyancsak a keskenyebb rések okozata) még ekkora idõtávlatból is feltûnõ. A színek egyensúlya is sokat  javult, olyannyira, hogy a “default” beállításokkal teljesen korrekt tónusokat kapunk (persze a visszafogottabb színsémákra állítva). Természetesen az alapvetõ képi jellemzõk mellett e modellnél is “belepiszkálhatunk”a színképzés legapróbb részleteibe is, ha kedvünk és hozzáértésünk is van hozzá, ezzel tovább finomítható a megjelenítés.
A legjobb képet magától értetõdõen valamely fullHD forrásról meghajtva, HDMI bemeneten kapjuk. Gyönyörûszép színvilág, finom részletesség, homogenitás jellemzi, az árnyalati skála minden tartománya korrektnek tûnik. A feketék, mint a korom, a sötétségbõl alig-alig kiemelkedõ tárgyakat is szépen kirajzolja, nem záródnak be a feketéhez közeli részletek. A színek, ha kell, ütõsek és vakítóak is tudnak lenni, és a legfehérebb tartományban szintén látni mindent, amit a kamerák rögzítettek.
Felskálázott DVD jellel jellegében ugyanazt kapjuk, mint elõbb, csak a képélesség szenved finoman csorbát. Azért finoman, mert ez egyáltalán nem zavaró jellegû, még a Blu-Ray-el tapasztaltak után is élvezhetõ ez a kép.
A készülék belsõ “scaler”-ét dícséri a tény, hogy nem láttam értékelhetõ különbséget a Denon 3930-al a bemenetre küldött 1080p ill 576p kép között, s ez nem kis dolog. Már csak az érdekesség kedvéért belenéztem egy 1,38GB-re tömörített DivX filmbe is, és egyáltalán nem volt megrázó, minimális képzaj, és még lágyabb élek jellemezték. Komponens bemenetrõl elérhetõ a HDMI minõségének 95 %-a, tehát ha valakinek régebbi gépe van, vagy nem lenne elég 2 digitális bejárat, bátran tervezhet az analóg átvitellel is.

Ajánlás
Az EMP-TW2000 olyan képi élményt és komfortot kínál elérhetõ áron, amirõl néhány éve még csak álmodhattunk. Fujinon optikája az ideálistól távoli körülmények esetén is installálhatóvá teszi, megnövekedett fényereje révén pedig világos falú nappaliból is képes esténként mozitermet varázsolni. Mindemellett attól sem kell tartanunk, hogy néhány év múltán elavultnak fog tûnni, mert a HD még csak most kezd kopogtatni a háztartások ajtaján.

Hifi

További cikkeink

Nem új modell, de hozzánk csak most jutott el a Canton belépő monitor sugárzója az SP 206. A közönség körében népszerű hangsugárzó jó alap lehet egy kezdő...

Október elején teszteltük a JBL Everest 710-es vezeték nélküli fejhallgatóját, ami igazán jó benyomást tett stábunk tagjaira. A kivitelben és...

Multimédia

További cikkeink

Az Extreme óriási sikere előrevetítette egy nagyobb modell megszületését, és tessék, itt a JBL válasza az igényekre, a Boombox. A tervezőcsapat...

3 éve, hogy a patinás angol audiofil gyártó, a Naim szerencsét próbált a vezeték nélküli hangsugárzók kategóriájában. Az új idők szele őket is...

Immár negyedik kiadásánál tart a Harman Multimédia egyik sikerterméke, az Onyx Studio Bluetooth hangszóró. A lencse formájú, egyedi megjelenésű modell...

Negyedik kiadásánál tart a JBL Flip Bluetooth hangszórója, amely a modellfrissítéseknek köszönhetően minden évben többet nyújt, hangban és...

Házimozi

További cikkeink

A Klipsch soundbar sorozatának csúcsmodellje a „nagyravágyókat” szólítja meg. Méretben, hangban, különösen a mélyhangok vonatkozásában várhatunk...

Zene

További cikkeink

A lengyel jazz zongorista, Aga Derlak triója minden szempontból fiatal zenekar. Egy részt azért, mert fiatal muzsikusok alkotják, más rész pedig az...

A toulouse-i székhelyű, Pulcinella névre hallgató zenekar új albumát, ami a ¾ d’once címet kapta ez év januárjában vették fel a Budapest Music...