A brit tápspecialista Mosaic sorozatába tartozó Titan One egy elegáns, keskeny formátumú felső kategóriás berendezés, amely a tápkondicionálás feladatát magas szinten ellátva hozza valóban jó formába a hozzá csatlakoztatott audio illetve házi-mozi erősítőket, amelyek lehetnek akár egészen brutális teljesítményűek is.
Karcsú, mindössze 75 mm széles készülékháza ellenére az EVO3 Titan One a nevéhez hűen valóban egy igazi teljesítmény titán a maga 3680 W komplett energiaszolgáltatásával, aminek köszönhetően még az adott rendszerben lévő óriási teljesítményű végfok etetése sem okozhat gondot neki. Az ízléses extrudált alumínium házban elhelyezett innovatív rendszer hatékony védelmet nyújt az állandó és a váltakozó zajok ellen, a single kimenetéről pedig tökéletesen tiszta, szinte torzítatlan szinusz hullámú tápfeszültség vételezhető.
A front end készülékekhez tervezett Genesishez is kifejezetten ideális Titan One szintén a gyártó díjnyertes Direkt Csatolt technológiájának továbbfejlesztett változatával készül. Impozáns 82 dB-es zajelnyomással rendelkezik egészen az 5 Hz-es frekvencia tartományig, aminek köszönhetően, már amennyiben a rendszerünk képes rá, kivételesen tiszta mélyfrekvenciás hangokban lehet részünk, természetesen a többi hasonló kvalitásokkal rendelkező tartomány mellett. A készülék belső kábelezése ezüstözött tömör PCOCC rézvezeték FEP virtuális dielektrikum szigeteléssel.
A Titan One hátulján egy darab Schuko tápaljzatot, valamint a tovább linkeléshez egy Neutrik csatlakozót találunk, az eszköz hálózatba való bekötéséhez pedig az árban még egy Isotek Premier tápkábel is benne foglaltatik.
♫
Többféle nívós erősítővel kipróbálva a Titan képességeit nagyjából hasonló változásokat tapasztaltam, az apró különbségek pedig mindössze a készülékek eltérő karaktereiből adódtak, egyértelműen jelezve, hogy a tiszta és szabályos táp jórészt ugyanazokat a javulásokat eredményezi. A Limehouse Blues felvezetőjében olyan érzetem támad, mintha hirtelenjében megnőtt volna a klub és ezzel együtt a közönség is érezhetően nagyobbnak tűnik. A halk beszédfoszlányok jobban érthetők, a különféle zajok jóval pontosabban beazonosíthatók, a háttérkörnyezet pedig egyértelműen kidolgozottabb. Az élő jazz muzsika pörgősebb, erőteljesebb és nagyobbakat illetve súlyosabbakat ütő dobokkal indul, a ritmusszekció mindvégig feszesebb és egyben megfogottabb is marad. A zene a frissessége és az energikussága mellett egyszerre érettebbnek és megfontoltabbnak is tűnik, a produkció profi zenészek örömzenélésének hangulatát árasztja. A dobseprő jóval selymesebb, mint a Titan nélkül, és szinte minden egyes szálat külön-külön meg lehetne számolni belőle. Az információmennyiség bővülése minden tartományra igaz, rengeteg apró mellékzönge tűnik fel és sok az előbb még egynek hallott hang bomlik különféle összetevőkre. A klarinét a szerepe szerint mindvégig szóló szerepben játszik, a levegője egyértelműen több, a hangszínei pedig sokkal valóságosabbak és gazdagabban árnyaltak. A vibrafon élethűbben, gazdagabb felhangrendszerrel, hosszabb lecsengésekkel és teltebben szól, a hangjai vidámabban csilingelnek, játékosabbak és jóval könnyedebben szakadnak el a hangsugárzóktól.
A Titannal kiegészítve megszólaló nagyzenekarok kiteljesedve, komplexebb hatást keltve, levegősebben és valóságosabb színezettel zenélnek, a fuvolák hangja ezüstösebben szárnyal, a zenészeknek pedig nagyobb helye van a minden irányban kiterjedtebb színpadokon. Anne Sophie Van Oter finoman édeskés hangjában több a szenvedély és az érzelem, a halk és hangos, illetve a lágy és erős részletek közti kontraszt érezhetően nagyobb és a váltások is hatásosabbak. A részletezettség mértéke a jazz zenékhez hasonlóan szintén javul, a megszólalás gazdagabb és az arányos illetve egységes zenekarban az önálló individumok még jobban érvényesülnek. A „hifis” paraméterek javulása mellett, amelyek szintén fontosak, a zeneiség növekedése és a fokozódó hitelesség az igazán jelentős változások, amelyek sokkal élvezetesebbé teszik a klasszikus akusztikus hangszeres műveket.
A meghallgatás hátralévő részénél érdekességképpen megfordítom a hallgatási sorrendet, ami szintén nagyon tanulságos szokott lenni, jól megmutatva, hogy mi veszik el a zenéből, ha a szűrőt elvéve szólal meg. Ami felvételtől függetlenül legelőször feltűnik, az a fénytelenség, az elhalványuló, élettelenebb színek és a hangulati elemek csökkenő szintje. Shirley Horn zenéjén most még jobban átsüt a mélabú, az énekesnő pedig fáradtabbnak tűnik, mintha az élet mellett már az énekléstől is elment volna a kedve. Az erőteljes mélyek a szűrő nélkül gombócosabbnak tűnnek, némileg összemosódottabbak is, és a kontúrjaik is kevésbé érződnek. A színpad összes dimenziója lecsökken, a zenészek kisebb helyre zsúfolódnak össze és az énekesnő hangjából is eltűnik a levegő egy része. A felvétel gazdag, latinos jellegű ritmusszekciója remek lehetőség a részletező képesség feltérképezéséhez, és a csalódás itt sem marad el. Apró részletek és finomságok tűnnek el, és ezzel együtt a hangzás összességében valahogyan kissé összeesettnek tűnik. A Los Calchakis fakóbb hangú gitárokkal kezd zenélni és az énekhangok is szegényesebben színezettek, a zenészek pedig jóval kedvetlenebbek, mint az előbb voltak. Front van vagy kevesebb a borravaló, nem tudni, mindenesetre nincs meg bennük az előbbi lelkesedés és életkedv, így produkciójuk is jóval kisebb élményt okoz. Ugyanez a helyzet Vivaldi muzsikájával, melynél sok más egyéb mellett a hangulati gazdagság jól érzékelhető visszaesése zavar a leginkább, mivel az olasz zeneszerző műveinek az az igazi sava-borsa, ami nélkül bizony jóval haloványabb a műélvezet.
Ajánlás
A Titan One eltérően a gyártó különböző, egyszerre több berendezést is kiszolgáló berendezésétől egyetlen hozzá csatlakoztatott erősítő optimális kiszolgálására lett tervezve. Ennek, valamint többféle tápjavító funkciójának köszönhetően olyan sokrétű és alapvető változásokat eredményez, amelyekkel műfajtól függetlenül összetett és nagyon komoly mértékben javítja a zenék élvezeti szintjét. Árkategóriája és kvalitásai okán értelemszerűen egy adott minőségi szinttől felfelé érdemes alkalmazni, nem csak azért, mert olcsóbb erősítőkhöz nem lenne túl gazdaságos és ésszerű, hanem mert a hozzá illő szintű készülékekkel tudja azt a minőségi többletet biztosítani, amiért igazán megéri megvásárolni.
Isotek Titan One
Méretek: 75×125×470 mm
Tömeg: 10 kg
Ár: 579.000,- Ft
Audio Centrum
Tel: 1/468-2176
www.audiocentrum.hu