The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Sennheiser G4ME ONE és G4ME ZERO – nem csak játékra

Gaming fejhallgató, pontosabban headset akadt a kezeink közé, mindjárt kettő is. A szerkesztőség tagjai között játékfüggő egyén nem akadt, így hát végül nálam kötött ki a két „csodabogár”. Tizenéves gyerekeim azonnal lecsaptak a frissen érkezett, s tőlük korántsem idegen jövevényekre, mint a Közgép az állami megbízásokra. Így pár napnak el kellett telnie ahhoz, hogy egyáltalán közelébe férkőzzek a játékra termett jószágoknak.

 

Hogy mitől „gaming” egy füles? Pontos magyarázatot nehéz erre adni, inkább csak azt tudjuk meghatározni, milyen követelményeknek kell, megfeleljen. Először is a standard felhasználásra szánt modellekhez képest van mikrofonja, ami külön 3,5-es jack dugóban végződik (közösítő opcionálisan kapható hozzá), másodsorban pedig rendkívül kényelmes. Ez utóbbi jellemző nélkül ugyan lehet játékosoknak szánt darabról beszélni, de a legtöbbször órákig tartó menetek okozta fülzsibbadás miatt nyilvánvalóan nem lesz sikeres az adott modell. A Sennheiser a kényelem mellett természetesen a kitűnő hangminőséget emeli ki, amire valószínűleg most sokan legyintenek, gondolván, játék közben tökmindegy milyen a hang. Az igazság viszont az, hogy a jó hang soha sem felesleges, a játékok mellé pedig sokszor komoly audio sávot mellékelnek, másrészt a játékosok is hallgatnak zenét, tehát nem árt, ha e két alkalmazásra ugyanaz az eszköz megfelel.

zero 04
Kényelmi kérdésekben a Sennheiser nem viccel, a G4ME ONE és a G4ME ZERO alig észrevehetően terpeszkednek a fejen, a viselési komfort hihetetlenül magas. Hatalmas ovális fülkagylói teljesen körülölelik füleinket, puha párnázása nem gyakorol nagy nyomást a fejre, mégis atomstabil az illeszkedés. A két modell egyébként első pillantásra összetéveszthető, megjelenésük nagyon hasonló. Fehér fülkagylók, fekete pánt és párnázás, némi bordó díszítéssel. A ONE párnázása mindenhol plüss, míg a ZERO kicsit puhább műbőr felületekkel illeszkedik, valamint ez utóbbi modell össze is hajtható.
one 07
A viselési komfortot növelő tényező, hogy a ONE estében a fülkagylók nyitott kialakításúak, a hosszútávon nyomasztó „bezártság érzet” nem alakul ki, és a környezet hangjai is bejutnak valamelyest. A ZERO már zárt fejhallgató, de a nagy méretnek köszönhetően túl hamar itt sem kezd zúgni a fejem. A széles frekvencia-átvitelű zajkioltó mikrofon pozíciója állítható, ha nincs szükség rá, felhajthatjuk függőleges állásba a fejpánt mellé. Kábele 3 méter hosszú, ami nagy szabadságot biztosít, szövet burkolata és vastagsága a gubancok kialakulásának nem kedvez. A felesleges kábelhossz a tépőzáras rögzítő szalaggal „eltüntethető”.
A jobb fülkagylón hangerőszabályzó potmétert is találunk, mellyel lényegesen könnyebben állíthatjuk be a kívánt szintet, mint azt az egérrel, vagy a touchpaddal bíbelődve tehetnénk. A műszaki adatok nagyon szépek, de a hasonlóság ellenére mégsem egyformák.

Az 50 Ohmos ONE frekvenciaátvitele 15 – 28 000 Hz-ig terjed, és komoly 116 dB-es hangnyomásra képes, a ZERO impedanciája éppen háromszor ekkora, 10 – 26 000 Hz-es hangtartomány megszólaltatására, és alacsonyabb, 108 dB-es hangnyomás kialakítására képes. A megszólalás tehát eltérő lehet, halljuk hát…

Sultans of Swing - G4ME ONE: Rendkívül kiegyenlítetten, nyugodtan zenél, nem erőlködik, a természetesség, magabiztosság már az első hangoknál is érezhető. Nem kell beérnünk lapos, kétoldalas térérzettel, a Dire Straits koncertjét hallgatva megjelenik előttem a koncertterem, mintha én is a színpadon állnék, szemben a közönséggel. A dobok határozott alapot adnak, Mark Knopfler gitárjátékával ezúttal is nehéz betelni.
G4ME ZERO: A nyugodt, laza és természetes hangvétel rá is jellemző, talán leheletnyivel halkabb a mélytartomány, viszont a közepei jobban előtérbe kerülnek, az énekhang most fókuszáltabb, erőteljesebb és a szólógitár is több figyelmet követel magának. A közönség felől kevesebb részlet érkezik, magasai egyszer visszafogottabbnak, máskor természetesebbnek tűnnek. Nem tudom melyik az igazabb, és választani is nehéz lenne a kettő közül.
Dido „Thank You” G4ME ONE: A szép tiszta énekhang mellett a dob alap erőteljesen jelen van. A térből apró részletek sokasága érkezik, szépek a gitár felharmonikusai is. Kicsit lehetne levegősebb...
G4ME ZERO: Tisztább, levegősebb, és középben jóval harsányabb előadás, talán már túl közel énekel Dido. A részletek ugyanúgy megvannak, de az énekhang „árnyékában” kevésbé tud kibontakozni. A gitár sajnos túlzottan elbújt.
Johannes Linstead „Andalucia” G4ME ONE: A „Californication” című sorozatból (ne hagyd ki!) felfedezett zseniális flamenco betétdalt rengeteg részlettel és zseniálisan megformált gitárjátékkal adja elő, a csörgők és a különféle kis kézi ritmushangszerek szépen megformáltak, a belépő hegedű hangja is hihető.
G4ME ZERO: A ZERO előadásában az akusztikus gitár több figyelmet követel, de ez már kicsit a természetesség rovására megy. A virtuozitás mindenesetre elsöprő, csak néha sok a jóból.
Könnyűzenén változatlanul a ONE produkciója hihetőbb, kiegyenlítettebb, ugyanakkor itt érezhető a legkisebb különbség a két előadás között, mindkét füles felszabadultan, energikusan zenél, kifejezetten élvezetes stílusban.

Gaming füles hifis szemmel
Érdekes és tanulságos kaland volt ez a játékosoknak szánt fejhallgatókkal. A hetvenezret alulról ill. felülről súroló ár elsőre mellbevágott, bár a kivitel alapján azért éreztem, hogy ez a realitás. De játékhoz? Ennyiért? A meghallgatás után minden kétségem elszállt. A G4ME ONE és ZERO a hifi fülesek között is megállja a helyét, kifejezetten „vegyes” (játék/zene) felhasználásra ajánlom őket. Különösen az olcsóbbik (ONE) tetszett, kiegyenlített, részletező, izgalmas, de mégsem fárasztó hangzása miatt. Esténként, többször a hajnali órákig hallgattam, igazi „mindenevő”. A ZERO középben erősebb, karakteresebb darab, talán kevésbé populáris, ugyanakkor szintén figyelemre méltó hanggal. Mint az életben sok minden más, ez is ízlés kérdése…

G4ME ONE
Impedancia: 50 Ω
Csatlakozó: 2 x 3.5 mm jack
Frekvenciatartomány (mikrofon):    50-16,000Hz
Frekvenciatartomány (fejhallgató): 15-28,000 Hz
Hangnyomsászint: 116dB
Fülpárna: Around-the-ear, nyitott akusztikájú
Kábelhossz: 3m
Tömeg: 300 g

G4ME ZERO
Impedancia: 150 Ω
Csatlakozó: 2 x 3.5 mm jack
Frekvenciatartomány (mikrofon):    50-16,000Hz
Frekvenciatartomány (fejhallgató): 10-26,000 Hz
Hangnyomsászint: 108dB
Fülpárna: Around-the-ear, zárt akusztikájú
Kábelhossz: 3m
Tömeg: 312 g

www.audiopartner.hu