Köztudott, hogy a kábelezés pozitív hatásai leginkább az egy gyártótól származó összehangolt szetteknél érvényesülnek, melyeknél az ún. szinergia is működik, ráadásul nem keverednek össze a különféle karakterek és műszaki jellemzők. A hálózati kábelek, amik valójában nem vezetnek tényleges hangjeleket, azonban a kivétel erősíti a szabályt alapon valahogyan mégis működnek önmagukban is, és ezért sokan nem feltétlenül ugyanattól a gyártótól vásárolják meg őket, mint az összekötő, digitális, hangfal és egyéb kábeleket, ezért a WireWorld szett Aurora 7 tápkábel tagjáról mindenképpen érdemes külön is szót ejteni.
A gyártónál a nemrégiben megjelent ”7”-es sorozatú modellekben, melyek közé az Aurora 7 is tartozik, legfőbb változásként a gyártó egyik védjegyének számító DNA Helix Design felépítést a Quad & Octo DNA technológia váltotta fel, ami elődjénél is életszerűbb megszólalást ígér, míg a Composilex 2 szigetelés technika a vezetők védelmét fokozza a vadonatúj kompozit dielektrikumok alkalmazásával. Ezek az anyagok hatékonyan csökkentik a triboelektrikus zajokat, jobban megőrizve ez által a kényes zenei jelek tisztaságát.
Azok kedvéért, akik esetleg nem olvasták a szettről készült cikket, fussuk át röviden azt a temérdek információt is, amit felleltünk a kábelről.
Az Aurora 7 vezetője a többi gyártmányhoz hasonlóan a különleges Ohno öntési technológiával készült réz, melyet Composilex 2 szigetelés véd a külső behatásoktól. Az ezüsttel bevont oxigénmentes réz fali csatlakozóval ellátott Aurora 7 gyárilag 1 m-es, 1.5 m-es, 2 m-es és 3 m-es hosszokban készül.
A szett tesztjében egyébként az említett Ohno öntési eljárásról is lehet olvasni.
A teszt során a szokásos normál komputer kábel bolt az ellenfél, a hallgatási sorrendet pedig a szokásos módon megváltoztattam, hogy a „mi veszett el a zenéből” állapotot is tudjam szemléltetni.
A „bolti” kábellel kissé szertelen és talán túl izgága közönség az Aurora belépésekor lecsillapodik és jóval természetesebb lesz. Az izgatott várakozást persze most is ugyanúgy érezni, de valahogyan minden összeszedettebbé válik, a közönséget pedig jóval valóságosabbnak érzem. A zene teltebb, dinamikusabb dobokkal indul, a hangkép általánosságban is testesebb és határozottabb. A bőgő játékát pontosabban lehet követni, a komplexebbnek ható muzsika stabilabb alapokon áll. A hangszerek hangja kerekebb és egészségesebb, jobban érezni, hogy valós, fizikai testük van. Hangszínek tekintetében hasonló a két hang, de az utóbbi mindenben kifinomultabb és természetesebb, a hatás olyan, mint a jó hifi és az audiofil hang különbsége. A vibrafon hangja mindkét kábellel szépen csengő, az Aurórával azonban teltebb, valóságosabb és bensőségesebb hangulatú lesz, ami a felületes hasonlóság dacára egészen más minőségi szintet jelent.
Opera muzsikán megfordítottam a hallgatási sorrendet és a hangkép hasonló esetekben már sokszor tapasztalt menetrendszerű összeesését tapasztaltam meg. A hangszerek úgy közelebb húzódtak egymáshoz, mintha félnének valamitől, a színpad mérete minden dimenziójában lecsökkent és a hangsugárzókon kívül eső terület jó része eltűnt. Szembetűnő változás történt a zenészek hangulata terén is, mintha valami elrontotta volna a kedvüket a kábelcsere rövid ideje alatt, mert a bolti kábelnél elveszett az örömzene jelleg, és maradt a rutin. Ugyanez érvényes az énekesnőre is, akinek mézédes csalogányhangja megszürkült és megfakult, sőt, a levegő jó része is eltűnt belőle, csakúgy, mint általánosságban az egész hangképből. A felvétel vége felé aztán már jobbnak tűnik (az akklimatizálódás csodálatos hatása, hogy el tudjuk viselni a rossz(abb)at is), de azért így sem az igazi, és nincs is kedvem nagyon hallgatni.
Shirley Horn felvételén visszaáll az eredeti hallgatási sorrend, és amikor másodikként belép az Aurora, olyan mintha a kézi dobost valaki oldalba böködte volna, hogy „Hé, ébredj már fel, haver!”, mert jóval lendületesebben üti a bőröket, amelyek hangja mellesleg sokkal színesebb, izgalmasabb és valóságosabb. A zene összességében is felélénkül, a tér széjjelebb húzódik, a dimenziók mindenféle értelemben kitágulnak. Az énekesnő hangja levegősebb, tisztább és természetesebb, és térben is jobban elkülönül a hangszerektől. A ritmusszekció gazdagabb, több az apró részlet, a zene mégis egységesebbnek hat, jobban érezni, hogy a sok zenész szerves egészet alkot. A hangszínek felületesen nézve hasonlóak, az Aurórával azonban jóval árnyaltabbak és összetettebbek, mint a hétköznapi komputer kábellel.
Az Aurora 7 egyenletesen magas, sokféle pozitívumból álló teljesítményéből leginkább a természetesebbé és valóságosabbá váló hangzást emelném ki, ami messze túlmutat az egyszerű több a magas-több a mély szituáción, és alapjaiban képes megváltoztatni az adott készülékek által nyújtott zenei élmény minőségét. A hatás műfajtól függetlenül minden esetben karakteresen jelentkezett és különösen az Aurórát kivéve volt drasztikus, amikor szinte a zenehallgatástól is elment a kedvem.
Tapasztalataim szerint az Aurora 7 teljesítménye a speciális tápkábel mezőnyben is impozánsnak mondható, az általa előidézett javulás mindenképpen többet ér, mint az az összeg, ami a kábel árcéduláján szerepel.
WireWorld Aurora 7 hálózati kábel
Ár: 49.900,- Ft / 2 m
Forgalmazó: Audio Video Stream Kft.
Tel: 20/985-2707
www.avstream .hu