The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Újra támad a Finom Hangok Csapata

A milánói székhelyű Fine Sounds Group napjainkra a világ egyik legnagyobb high-end cégcsoportjává vált, olyan márkákkal a birtokában, mint a Sonus Faber, a Mcintosh, a Wadia Digital, az Audio Research és a Sumiko. A cég története 2008-ban kezdődött a Sonus Faber megvásárlásával, majd a különleges olasz hangsugárzók mellé sorban jöttek a patinás amerikai elektronikák, melyekkel immár az összes készülékvonalon teljessé vált a minden igényt kielégítő különleges felsőkategóriás választék.

A cégcsoport az idei München-i Showra nagyon komoly újdonságokkal készül, emellett a 30. születésnapját tavaly ünneplő Sonus Faber eme jeles alkalomra egészen pontosan 7 nap múlva valami szenzációs bejelentéssel is készül. Fentiek apropóján érkezett Budapestre Luca Vernacci a Fine Sounds Group sales managere, hogy az újdonságokról csöpögtessen némi publikus és még nem publikus információt a hazai szaksajtónak, valamint elmeséljen sok olyan érdekességet, ami nem biztos, hogy szerepel a cégekről/márkákról szóló cikkekben.

Komoly beosztása dacára Luca Vernacci egy közvetlen és laza olasz figura, akivel a „hivatalos program” előtt szendvicseket eszegetve (melyek közül orvul megetettek vele egy padlizsánkrémeset, azzal, hogy nincs rajta hagyma – pedig ott virított a tetején) azt is megvitatjuk, hogy a magyarok és az olaszok számos tekintetben hasonlítanak egymáshoz és sok hasonló problémával küzdenek. Például mindkét országban sok és magas az adó, amit hasonlóan rühellünk fizetni, és a kormányzat mindkét országban nagyon magas költségekkel és meglehetősen pazarlóan működik. Észak olaszként Luca természetesen azt is nehezményezte, hogy Olaszországban az adók túlnyomó részét a gazdag és iparosodott északi országrész fizeti, míg a délieket kb. potyautasokként cipelik magukkal. Régi probléma ez, amiről sokat lehet olvasni, de személyesen hallva egészen más, egy olyan téma, amibe egy populista párt például simán és nagy sikerrel belekapaszkodhat, mert komoly érzelmeket vált ki.

811cdac8c14f6319bdeeaa73e00cb8ab

Rátérve a program lényegére természetesen a Sonus Faberrel kezdünk, ami a Fine Sound Group olasz mivoltából következően kiemelt szereppel rendelkezik, nem véletlenül, hogy Mauro Grange, a FSG elnöke egyben a Sonus Faber vezetője is egyben. 2008-ban ráadásként a Sonus Faber volt a csoport első márkája, és amint az a későbbikben kiderült a Sonus Faber tervezői azóta már a többi márka életében is fontos szerepet játszanak. A hangsugárzók között igazi kuriózumnak számító, legszebb kézműves hagyományokat ápoló és már-már őröltségbe hajlóan tökéletességre törekvő márka az utóbbi években számos újdonsággal jelentkezett, a Venere (Vénusz) sorozattal és a „nagyokkal”, köztük az Aidával és az Amati Futurával. A München-i Showra egy valódi különlegességgel, egy igazi csodával készülnek; egy olyan modellel, amiről még csak annyit szabad elárulni, hogy a tervezőik immár két éve dolgoznak rajta, szóval az már biztos, hogy érett konstrukció lesz.

1f36c579-cd6d-46b6-b57c-a43d5077e4d4

Amint az többek között kiderült, a Sonus Faber csapat két kulcsfigurája a hihetetlenül termékeny és terhelhető szicíliai designer, Livio (egy déli, aki fizet adót) és a mérnök Paolo, aki jó 15 éve van a cégnél, és már a tavaly elhunyt egykori alapító, Franco Serblin mellett is fontos szerepet töltött be a cég életében. Az utóbbi évek Sonus Faberei tulajdonképpen kettejük közös munkájaként születtek meg, s ma már a közös „istállónak” köszönhetően a McIntosh, Wadia és Audio Researsch modelleken is dolgoznak, gondoljunk csak például a nemrégiben bemutatott Wadia Intuition egyedi és különleges formatervére. Az otthoni hangsugárzók terén szerzett reputációja révén emellett a Sonus Faber tervezte és építi a különleges, karbonból készült Pagani sportautókhoz rendelhető potom 100 ezer eurós, az autóhoz illően 80-90%-ban szintén karbon hangrendszert is, hogy a büszke tulajdonosok száguldás közben is különleges hangzásvilágot élvezhessenek. Az egykor a Ferrarinál dolgozó Pagani autói egyébként 1,5-2,5 millió euróba kerülnek és olyan nagy becsben tartottak, hogy tulajdonosaik nagyjából csak ünnepnapokon veszik elő őket, míg a Ferrarijukat napi szinten használják. Évente 35 darab készül belőlük és most is 180 darabra van megrendelés, szóval, ha a múltkori lottó nyertes esetleg olvassa ezen sorokat és elcsábulna, sajnos várnia kell pár évet a Paganijára.

2010-12-11-Pagani-03-049DEFDEF

A Sonus Faber után következő lépésként az igazi tengerentúli nagyvadak becserkészése következett. Mint ismeretes, a McIntosh a legrégebbi amerikai audio cég, az amerikai márkák rangsorában pedig a harmadik helyezett (az első a Harley-Davidson, a második a J&B). A márka presztízse és rangja akkora, hogy Steve Jobs annak idején például mindenképpen McIntosh-nak szerette volna nevezni a számítógépét ezért engedélyt is kért a név használatára. (Az első McIntosh számítógépeken volt is egy tábla, amin megköszönte, hogy használhatta a nevet.)

Ahogy mondják, a McIntosh az McIntosh. Külsőleg évtizedek óta ugyanolyan, semmivel össze nem téveszthető és abszolút egyedi, nem véletlen, hogy a designjához még a fantaszta Livio sem nyúlt hozzá, viszont a választékában újabb készülékfajták is megjelentek, valamint a Life-style sorozat. Müncben emellett egy olyan területen is debütálnak, ami abszolút újdonság a cégnél, de ez már legyen a show meglepetése.

A második legrégebbi cég, a szintén patinás és nagyon erős identitással rendelkező Audio Research, aminek most a Reference családja fog bővülni olyan készülékekkel, melyeknek a belvilága mellett immár a külsejébe is „belepiszkált” a fáradhatatlan Livio, hogy az eredetiség és az identitás megőrzése mellett valami újat vigyen a jól bevált külsőbe.

A félelmetes hírű Wadia Digital a CD hőskorszak egyik legnagyobb neve volt, ám azóta a cég sokat változott és manapság mindössze négy készülékből álló life-style stílusú választékkal rendelkezik. Ezen a helyzeten változtat a show-on bemutatásra kerülő új sorozat, ami révén komplett rendszerek is összeállíthatók lesznek és Livio keze munkáját dicsérve a szemnek is óriási örömet jelentő készülékekkel bővül a gyártó választéka.

Az előadás végén még számos témáról szó esett, közte a magyar vásárlói mentalitás külföldi emberek által láthatóan felfoghatatlan rejtelmeiről, amibe végén a hazai importőr és Luca szépen bele is feledkeztek, mi pedig a jól végzett munka tudatában újra a szendvicsek felé vettük az irányt. A felajzott Lucának így végül csak pogácsa maradt, se sebaj, majd rendelünk neki egy pizzát, hangzott el végszóként valakitől, ahogy információkkal teli fejjel távoztunk az emeletről.

Audiophyl Kft.
Tel: 1/332-5545
www.audiophile-szalon.hu