The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Válogatás a Hemifran női muzsikusainak a legújabb lemezei között

A Peter Holmstedt által vezetett svédországi központú Hemifran az amerikai folkzenei produkciók képviseletében zászlóshajónak számít a kontinensünkön. Tevékenységének köszönhetően számos tengerentúli (amerikai, kanadai, ausztrál stb.) előadót ismerhetünk meg. Az alábbiakban a Hemifran néhány női előadójának a lemezére hívjuk fel a figyelmet.

kristinastykosEgyre több olyan muzsikus van, aki úgy dönt, hogy elkerüli a nagy lemezcégeknél „kötelező” sorban állást, önmaga menedzseli és adja ki a saját albumát, sőt, sokan még saját lemezcéget is alakítanak ebből a célból. Így tett a vermont-i muzsikus, Kristina Stykos is, aki Thunder Ridge Records néven hozott létre saját kiadót. A önmenedzselés jó döntésnek bizonyult, ugyanis az előadó In The Earth’s Fading Light (2005) című korongját – megjelenésekor - “Best Vermont Album of the Year” –nek kiáltották ki. Stykos számára a kezdethez hasonlóan a folytatás is sikeres volt, ma már több, mint 20 album fűződik a nevéhez (előadó, producer, dalszövegíró, hangmérnök minőségben). A dalszerző-gitáros-énekes egész eddigi pályáját végigkísérte az olyan nagy kedvenceinek a szelleme, mint Joni Mitchell, The Byrds, Stevie Wonder, Taj Mahal, Crosby, Stills, Nash and Young, Bonnie Raitt. Az előadó az idei évben ünnepeli az első fellépésének a 40. évfordulóját, mi más is lenne méltóbb egy ilyen évfordulóhoz, mint egy új album, ami természetesen már a boltokba is került, Horse Thief címmel. Az amerikai folkzene jegyében fogant album 13 szerzeményt tartalmaz. Ahogy ez az általa művelt műfajban szinte tipikusnak mondható, minden dal egy-egy rövid történet. Olyan sztorik ezek, amelyekhez az „alapanyagot” a koncertkörutak élményanyagai adják. A repertoárban olyan dalok követik egymást, mint az „It’s Over”, a „By the Minute”, a „Talk To Me” és a „Remembering”.

jilianspeerA Seattle-ből származó énekes-dalszövegíró-énekes, Jillian Speer életében már gyerekkorától – balett, ének, gitározás stb. formájában – jelen volt a zene, ebből fakadóan nincs nagy meglepetés abban, hogy a muzsikusi pálya mellett kötelezte el magát. Az énekesnő bemutatkozó albumát 2001-ben jegyezte Silent Teaching címmel. Habár az album fogadtatása pozitív volt az énekesnő hosszú ideig nem foglalkozott a folytatással. Ez persze korán sem jelentette azt, hogy hátat fordított a zenei pályának, egyszerűen más (zenei) feladatok kötötték le. Például az elmúlt másfél évtized alatt számos filmzenét írt. Az általa írt dalok tv-sorozatokban és az HBO-n vetített filmekben bukkantak fel. Néhány hónappal ezelőtt megtört az énekesnő „lemezes hallgatása”, ugyanis egy új EP-vel jelentkezett. A Daggers & Suede címet viselő – a maxi és a nagylemez közé pozícionálható – albumra 6 dal került. Ez a kiadvány arról tanúskodik, hogy az előadó nagy örömmel szörfözik a különböző zenei műfajok között. A lemez számos műfaj (soul, soft rock, folk, pop stb.) ügyes „mixeléséből” született. Összességében elmondható, hogy a repertoárba azonos szintet képviselő szerzemények kerültek. Érezhető bennük az az alkotói törekvés, hogy az EP kifejezetten rádióbarát kompozíciókból álljon. Ebből fakadóan a tengerentúlon vélhetően sokat forog a kereskedelmi adók zenei műsoraiban, a „Fast Car”, a „Spill” és a „Change Is Constantly Changing”.

kggKaty Guillen & The Girls névre hallgató zenei formációt a gitáros Katy Guillen alapította 2012-ben. Az együttesben természetesen a zenekarvezető gitározik és énekel valamint Claire Adams basszusgitározik és Stephanie Williams dobol. Két évvel a zenekar megszületése után egészen a döntőig menetelt a csapat az International Blues Challenge című versenyen. A rendezvény által biztosított nagy nyilvánosságnak köszönhetően a trió neve szélesebb körben is ismertté vált. Ennek köszönhetően számos zenei fesztiválra kaptak meghívást. A bemutatkozó albumuk Katy Guillen & The Girls címmel (vagy ha, úgy tetszik akkor cím nélküli) került a boltokba. A Kansas City-ben rögzített album elkészítéséhez némiképpen kibővült a csapat. Ugyanis a „Quiver” és az „Earth Angel” című számokban Brent Jamison billentyűs hangszereken játszik, valamint a „Stalling On Dreams”-ban Nicola Springer vokálozik. A teljes repertoár 11 számot foglal magában. A kínálatban éppen úgy jelen vannak a rövidebb lélegzetű blues-os-folkos dalok (pl. a „Don’t Get Bitter” 2:02 és a „Think Twice” 2:17), mint a nagyobb játékteret biztosító felvételek (pl. a már említett „Stalling On Dreams” 6:26 és az „Earth Angel” 7:40).

FinalCDcover8 2 27 15Minden túlzás nélkül kijelenthető, hogy a Nashville-ben élő Tiffany Huggins Grant számára a dalszerzés jelenti a „mindenséget”. A country műfajban utazó muzsikus-énekesnő első lemeze, a Sing Sing Kitty 2012-ben jelent meg. A bemutatkozó korong maximálisan alátámasztja az iménti kijelentést. Ugyanis az azon szereplő dalok jelentős részét 10 és 14 éves kora között írta. Néhány évvel később a Giorgia állambeli zenekiadók szövetsége által meghirdetett dalszövegíró versenyben Egészen a döntőig jutott Tiffany Huggins Grant. Most pedig itt az új album a Jonquil Child. A korongra 12 felvétel kerül, amelyekből mindössze kettő dal nem saját szerzemény. Habár az anyag uralkodó műfaja a country, a lemezen találunk mást is. Mondjuk például folkot, egy kis soft rockot és még sorolhatnánk. De, ezek leginkább azt a szerepet töltik be, mint az ételeknél a fűszer, gazdagítják az „ízeket”. A countrykedvelők feltétlenül hallgassák meg a „Some Days a Dollar”, a „Love Letters”, az „One Too Many” és a „Jonquil Child” című számokat.

Az énekesnő munkáját ezen a lemezen Paul Griffith (dobok), Thomas Grant (basszusgitár), John Heinrich (gitár) és Jen Gunderman (billentyűsök) segítette.