A BMC Records neve már évek óta jól cseng az európai zenei piacon. A klasszikus, a kortárs zenei valamint a jazz kiadványaikkal méltán vívták ki a hazai és a külföldi lemezgyűjtők elismerését. Ráadásul abban az előnyös helyzetben vannak, hogy a megjelent albumok anyagát élőben is tudják prezentálni a koncerttermükben vagy pedig a jazz clubjukban, az Opusban. Az alábbiakban néhány friss BMC Records kiadványhoz igyekszünk kedvet csinálni.
Borbély Műhely: A Gyere hozzám estére!
2014-es nagy sikerű Hungarian Jazz Rhapsody című harmadik albumukat követően 2015 őszén a Borbély Műhely legfrissebb anyagát rögzítette a BMC stúdiójában. A Gyere hozzám estére! 11 számának többségét Borbély Mihály jegyzi, három darabnál az együttes egy-egy tagjával társszerzőként, de a kivételes tehetségű Tálas Áron egy saját szerzeménye is helyet kapott a lemezen. A stúdiófelvételen gyönyörűen érvényesül a zenekar érett hangzása, a kompozíciókban a magyar és balkáni zenék, Liszt, Bartók, Kodály, valamint a kortárs jazz éltető ereje és líraisága, megőrizve az improvizációkban a koncertjeikről oly jól ismert frissességet és spontaneitást.
Az album felvételei a kiadó – a bevezetőben már említett – koncerttermében készültek a tavalyi év novemberében.
Közreműködnek:
Borbély Mihály: tárogató, alt- és szopránszaxofon, klarinét,
basszusklarinét, tilinkó, supelka
Tálas Áron: zongora
Horváth Balázs: nagybőgő
Baló István: dob
Palotai Csaba: Deserter
Palotai Csaba 11 rövid, szikáran tömör kompozícióval jelentkezik legfrissebb BMC albumán. A Deserter cím kapcsán elhagyatottságra, kietlenségre asszociálhatunk, s a szólóalbum proto-jazz, ambient, noise-pop, blues vagy éppen románcok tarka emlékfoszlányaiból építkező, lecsupaszított, érdes zenéje első hallásra igazolni is látszik ezt. Az újrakezdés jegyében született, legszemélyesebb élményekből fakadó „garázs-jazz” mélységesen őszinte kifejezésmódja révén mindez mégis valami egészen egyéni, érzelmekben gazdag, egységes, s hallgatóját drámai módon megérintő zenévé érik össze.
A felvételek a franciaországi Montreuilben készültek, 2015 kora nyarán.
Közreműködik:
Palotai Csaba – elektromos gitár, dobgép
Ávéd János-Fenyvesi Márton-Benkó Ákos:Balance
A Balance nagyjából tíz éve tartó baráti és zenei egymásra-hagyatkozás eredménye, amiért örökre hálás leszek Ákosnak és Marcinak. Egyensúly? Ihletett állapotban rábízzuk magunkat a szélre. Hagyjuk, hogy felkapjon bennünket és egy teljesen másik témához vigyen el bennünket. A szél gyakran megfordul, új zene alakul.
Akkor vagyunk jó „vitorlák”, ha bátran bele merünk állni a szélbe anélkül, hogy ismernénk a pontos irányt, mert bízzuk azt, hogy jó helyre érünk, hogy jó lesz együtt utazni. A bárkában mindig éppen az ragadja meg az irányítást, akinek szükséges. Csak viszonyulhatunk a szélhez, nincs erőnk azt megváltoztatni. Bár mindennapjaink többnyire a „megfoghatóval” telnek, a Szél nem megfogható. Mégis életet visz az élettelenbe. Szél nélkül nincs út, a vitorla csak vászon, a bárka csak fa.
A felvételek 2014. június 20-án és 2015. március 4-én készültek a Budapest Music Center Opus Jazz Clubjában. Ávéd gyakori vendég az Opusban, mindenképpen érdemes őt/ őket meghallgatni élőben is.
Közreműködnek:
Ávéd János- szaxofon, fuvola
Fenyvesi Márton – gitár
Benkó Ákos-dob
Csalog Gábor: Beethoven, Szőllősy, Csapó
A magyar közönség és kritikusok körében Csalog Gábor jól ismert nemcsak koncertjeinek sajátos légköre miatt, hanem műsorválasztásainak különlegességeiért is. Így a BMC koncerttermében – 2013. november 10. és 2015. február 22. között- adott vasárnapi hangversenyeinek felvételeiből válogatva új lemezére, a zongorista a Beethoven utolsó öt szonátáját bemutató sorozatának két darabja – az op. 110-es Asz-dúr és az op. 111-es c-moll szonáta – mellé két fontos magyar zeneszerző egy-egy reprezentatív zongoraművét is elhelyezte. Csalog számos magyar zeneszerzővel állt intenzív kapcsolatban pályája során, így Szőllősy Andrással és Csapó Gyulával is, sokat dolgozva velük a lemezen hallható műveiken.
Közreműködik:
Csalog Gábor:zongora
Krausz Adrienne: II. zongoraszonáta Op. 36 / Liszt: h-moll szonáta
„A mai YouTube-os, okostelefonos, virtuális világban első pillanatra elég merész vállalkozásnak tűnik ezt a hallgató és előadó számára egyaránt ördögien nehéz, bonyolult, ugyanakkor csontig hatolóan megrendítő két művet egy lemezen műsorra tűzni. E két szonáta hasonlóságait és különbözőségeit hosszú oldalakon lehetne elemezni, zenetudományi illetve művészeti érvek szólhatnának e párosítás mellett vagy ellene, részemről ez az összeállítás azonban teljesen ösztönös volt. Az a bizonyos belső hang, a józan ész és ezer óvatosságra intés ellenére (fantasztikus felvételek léteznek mindkét műből), az idő múlásával egyre hangosabbá, követelőzőbbé vált, lassan nem volt választásom, ezt a felvételt muszáj volt megcsinálnom. Emberpróbáló, gyönyörű kihívás.
Mérföldkő, zongorista-életemben.” Krausz Adrienn
A lemez felvételei, 2015. augusztus 17-18-án a BMC Koncerttermében készültek.
Közreműködik:
Krausz Adrienne:zongora