The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Musical Fidelity A 3.5

A közkedvelt brit márka cirkalmas történetének és korábbi modelljeinek ismerõi bizonyára már elsõ pillantásra ismerõsnek találják az aktuális A3.5, A5 és kW típusokat, melyek a kivételesen jól sikerült összehangoltság jegyében egyöntetûen a '90-es évek elején "aktív" F-széria készülékeit idézik fel. A lefelé történõ építkezés bevált gyakorlatából persze most is a legolcsóbb, vagyis az A3.5-ös széria profitált a legtöbbet, hiszen "félpénzen" örökölte meg a nagyok számos mûszaki megoldását, nem is beszélve az elegáns külsõrõl, ami ha egy kW-nek megfelel, akkor egy nagyságrendileg olcsóbb készülék számára egyszerûen fejedelmi tekintélyt kölcsönöz.


Némi kikerülhetetlen szubjektivitást is megengedve, a külsõrõl csak legekben tudok nyilatkozni. Az elõlap két szélére felszerelt, kimondott funkcióval nem rendelkezõ, kissé ünneprontóan mûanyagból készült íves fekete idomok, ha lehet, még erõteljesebbé teszik az amúgy sem súlytalan, tömény vitamin bomba hatású megjelenést, s ugyanezt az érzést erõsíti a középütt elhelyezett óriási méretû esztergált acél hangerõszabályzó is, mely már a puszta forgatásával is örömet okozva japános finomsággal és lágysággal mûködik. Vérbeli audiofil gyártmányként a kezelõszervek mennyisége természetesen a szükséges minimumot közelíti; az apró, szintén esztergált acél bemenetválasztó gombok a kiugró peremmel és vékony árokkal három részre osztott vastag alumínium elõlap alján, szellõs sorba rendezve találhatók.        

 

A stabil 2×150 Watt (8 Ohm) teljesítménnyel rendelkezõ készülék kapcsolástechnikája némi egyszerûsítéssel a következõ lépcsõfoknak számító A5-ös típusból származik, a dual-mono kivitel viszont már az elõzõ szériánál is jól bevált megoldásnak számított. Kiküszöbölve a különbözõ részegységek káros kölcsönhatásait, a végerõsítõ fokozat kettéosztottságán túlmenõen a zavarokra jóval érzékenyebb elõerõsítõ fokozatot külön transzformátorral és tápegységgel látták el. A gyártó által kiemelt fontosságú paraméterként kezelt csúcsáram, természetesen ennél a típusnál is magas, egészen pontosan 50 Amper, így az A3.5 számára vélhetõen még a legháklisabb hangsugárzó meghajtása sem okozhat különösebb problémát.
Vonalszintû bemeneteinek száma öt, melyeken felül egy direkt home theater bejárattal is rendelkezik; ez utóbbi leginkább a hifit a házi-mozival vegyítõk életét könynyítheti meg, illetve másik alternatívaként egy jobb elõfok megvásárlásával késõbb az erõsítõ akár önálló végerõsítõként is használható lehet. Az elõerõsített vonalkimenet viszont manapság szinte már kötelezõ alaptartozék, s ebben a kategóriában az RCA és banánaljzatok aranyozott kivitele is magától értetõdõ dolognak számít.
A készülékhez korrekt módon jól használható rendszer távvezérlõt mellékelnek; a kissé japános stílusú, széles egységre a CD játszóhoz tartozó funkciók mellett elõrelátóan a jelenleg ugyan még nem létezõ, de valószínûleg rövidesen megjelenõ tuner irányító gombjai is rákerültek.
MF_back.jpg

 

Hangminőség

Az A3-as sorozat három korábbi tagja a lépésenként emelkedõ teljesítmény mellett konzekvensen távolodott el az E modellek lágy, enyhén csöves ízû, (ezért általunk rendre az egekbe magasztalt) hangzásvilágától, egészen addig, amíg az utolsó, A3.2 -es jelû darab szinte már gyökeresen eltérõ karaktert testesített meg. A folyamatosan változó stílusú modellek jócskán megosztották a közönséget, mely az objektív fejlõdést (mûszaki kivitel, teljesítmény) egyöntetûen nagyra értékelte ugyan, a hangzás megítélésének tekintetében viszont már korántsem nyilvánított ilyen egyértelmû véleményt. Megismerve mindhárom típust, egyesek például, arra a szilárd álláspontra helyezkedtek, hogy mindent egybevetve az elsõ típus - az amelyik csicsás aranyozásával leginkább a Gyõzike villában mutatott volna - szólt a legjobban; indoklásul pedig az utolsó verzió cseppet sem barátságos, néhol már-már keménynek ítélt tónusát hozták fel.
A kocka azonban ismét fordult, így az A3.5 már a legelsõ taktusoknál kifejezésre juttatja, hogy véletlenül sem tekinti magát az A3.2 új dobozba bújtatott, nagyobb teljesítménnyel felruházott utódjának, hanem önálló és igen erõs személyiséggel bírva a kivételesen sokszínû Musical Fidelity újabb arcát mutatja meg. Sima, eszköztelen, légies és friss hangja érdekes módon a francia high-end világ legjobb hagyományait idézi fel, részletezõ, mégis selymes magasai simogatóan lágyak, lendületessége és dinamizmusa pedig jókora, viszont diszkréten adagolt erõtartalékok meglétét bizonyítja. Imponáló részletezõ képessége dacára véletlenül sem hat precízke-dõnek, az információkat meglehetõs könnyedséggel és természetességgel hinti szét. Megszólalását mûfajtól függetlenül felszabadultság és lazaság jellemzi, pontosan és levegõsen elhelyezett hangszerei a "nagyokra" jellemzõ módon önállóan létezõ, egymásra mégis odafigyelõ egyéniségek, akik valóban lenyûgözõ jellemzõként a hangsugárzók fizikai valóján minden irányban túlnõve óriási teret töltenek meg.
Szó, ami szó, egy ennyire transzparens és nyílt hangú berendezés értelemszerûen nem lehet egyben kellemesen telt is, (vagy ha igen, akkor sajnos jóval többet kell fizetni érte), de az A3.5 ügyesen megoldja a problémát - barátságos tónusa és a szubtartomá-nyokban is meglehetõsen nagy aktivitást mutató basszusa abszolút kiegyenlítetté teszi. Hangsugárzó választás tekintetében valószínûleg nem az általunk használt JMlab az ideális partner számára, karakterét figyelembe véve egy B&W, egy Chario, vagy egy Sonus Faber típussal bizonyára sokkal jobban kiegészíthetik egymást.

 

Ajánlás
A tartalmat és a formát magas szinten összhangba hozó A3.5 minden tekintetben jóval többet nyújt az árcéduláján szereplõ összegnél, ráadásul egy jókora hátraarcot csinálva, felidéz valamicskét a '90-es évek MF készülékeinek könnyen megszerethetõ, barátságos és kellemes világából is. Erõt és tekintélyt sugárzó külseje minden bizonnyal már az aktuális demó megkezdése elõtt felcsigázza a delikvenst, akinek lelkesedését a továbbiakban a high-end erényekkel gazdagított, színezetlen és eszköztelen hang fokozhatja tovább.       

Hifi

További cikkeink

Multimédia

További cikkeink

Nem könnyű újat mutatni manapság a mobil hangsugárzók piacán. Az utóbbi évek inkább a fokozatos méret-, és teljesítménynövekedés jegyében teltek,...

Márciusban véletlenszerűen belefutottunk a Denon Home sorozatának „csúcsmodelljébe”, a forgalmazó a 350-est bocsátotta rendelkezésünkre, amit nagy...

A multimédiás hangszórók piacán a Denon két fronton is jelen van. HEOS márkanév alatt készülnek a multiroom-képes komponensek, melyek önállóan, ill. csoportba...

A Citation sorozat legkisebb tagja – a One – után ezúttal a legnagyobb, 500-as modellel folytatjuk a Harman Kardon vezeték nélküli multi room...

A JBL Flip sorozata, már az ötödik kiadásánál tart, miközben ránézésre nem sokat változott. Mindig rajongtunk érte, mert egy kedvező árú, praktikus...

Házimozi

További cikkeink

Egykor az átlagember számára viszonylag bonyolult feladatnak számított egy 5.1-es rendszer kiépítése, a kábelek elvezetése és a beállítási procedúra miatt. Ma...

Hatalmas választékból csemegézhet manapság, aki soundbar vásárlásán töri a fejét. Népszerűségét főként praktikusságának és egyszerűségének...

A soundbarok hatalmas kínálatából válogatva, a JBL újdonsága akadt kezünkbe. Középkategóriás modell, neves gyártó vonzó terméke, bőven a...

Zene

További cikkeink

Az idén 40 éves gitáros, Scott Dubois keresett művésznek számít a new york-i jazzvilágban. A muzsikus és a német ACT Music kiadó néhány évvel...